Gluténmentes kínai szezámmagos csirke

Valamiért régen azt hittem, hogy én nem bírom a kínai kaját, aztán hamar meggondoltam magam, amikor először megkóstoltam ezt a kínai szezámmagos csirkét. Az édes méz, a savanykás ketchup és a csípős paprika egyszerűen fantasztikus hármast alkotnak együtt. És akkor még nem is beszéltünk a csirkemellről, ami az egyik legjobb dolog a világon és a kívül roppanós, belül mégis puha bundáról, amibe forgatjuk. Kellő kedvet csináltam az elkészítéséhez? :) Na, akkor nézzük is gyorsan a hozzávalókat!

Hozzávalók:
  • 40 dkg csirkemell + só
  • 1 tojás
  • 6 dkg rizsliszt
  • 6 dkg Schär mix it (ehelyett szinte bármilyen más gm. lisztkeverék jó)
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 1 kk. só
  • 1,5 dl víz
  •  3 ek. méz
  • 1,5 ek. cukor
  • 3 ek. ketchup
  • 1,5 ek. 10%-os ecet
  • 1-1,5 kk. Univer Erős Pista
  • szezámmag

A csirkemellet megmossuk, felkockázzuk, majd besózzuk. Egy tálban kikeverjük a tojást, a liszteket, a sütőport, a sót és a vizet. Ez lesz a bunda, ebbe forgatjuk bele a kis csirkemell kockákat, amiket aztán forró olajban kisütünk.
A kisült bundás csirkefalatokhoz elkészítjük a szirupot: a mézet elkeverjük a cukorral, a ketchuppal, az ecettel, végül mehet bele az Erős Pista is. A tálba tett falatokat meglocsoljuk a sziruppal, megszórjuk pirított szezámmaggal, majd alaposan átforgatjuk, hogy a mázból és a szezámmagból is jusson mindenhova.
Én hasábkrumplival ajánlom, valami FENOMENÁLIS!




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás