December 16. Gluténmentes rénszarvas lányok

Azt hiszem a Cosmopolitan facebookos oldalán láttam meg egy képet, ami akárcsak a pie pop-ok, magával ragadott. Közvetlen környezetemben köztudott, hogy rajongok a rénszarvasokért, bizonyítja ezt rengeteg plüssállat, pulóver, szoknya, zokni, kulcstartó, gyertyatartó és még sorolhatnám. De a rénszarvas formájú mézeskalácsot leszámítva még semmilyen szarvasos süteményt nem sütöttem. Annyira aranyosak, hogy tuti mindenkit levesznek a lábáról. Ha vendéget vártok, tökéletes. Pláne, ha kisgyerek is van... ennek ellenére a felnőttek is ugyanúgy odavannak érte.
A kép alapján szintén gondolkodóba estem, milyen tésztával érdemes nekivágni a rénszarvas-lányok elkészítéséhez. (Ne kérdezzétek miért lányok! Valamiért mindig van neme a testet öltött dolgoknak, amiket sütök... az emberke formájú mézeskalácsok pl. mindig fiúk...)
Úgy gondoltam, hogy úgyis fogytán vagyok már a mézeskalácsnak, hát hasonló tésztából készítem el. Alapjaiban ugyanaz a recept, csak kicsit kisebb az adag és nem tettem bele fűszereket, hogy csak egy sima mézes tészta legyen. :)
És igen, az agancs perec. Itt bele kell nyúlnunk a pénztárcánkba, mert a Schär perec 500 Ft (Dm-ben, Tescoban drágább) és sajnos nem sok van benne. De mikor megláttam a képet, rögtön ellopták a szívemet a kis rénszarvasok, úgyhogy elhatároztam, hogy a lisztérzékenység nem állhat közénk. Így gyorsan elmentem a Dm-be és megvettem a leendő agancsokat. De ne rohanjunk ennyire előre, először készítsük el a tésztát.

  • 10 dkg Spar free from liszt
  • 10 dkg Barbara főzéshez sütéshez liszt
  • 10 dkg Barbara kenyér és kelttésztákhoz liszt
  • 3/4 tk. szódabikarbóna
  • 13 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 1,5 kanál méz
  • 3,75 dkg margarin
A tökéletes tészta-állag öröme természetesen itt is adott, lefuthatjuk a szombati köröket, és elkezdhetjük megformázni a szarvasfejeket. Eszköz híján rajzoltam egy mintát és késsel egyesével "kivágtam" a formákat. Felkerültek az agancsok, majd pirított tökmag formájában a szemek és az orr is. Úgyhogy nem Rudolfról van szó, mert nem piros az orra, de gondolom ez már onnantól nyilvánvaló, hogy rénszarvas lányokról beszélünk.
Egy zacskó Schär ropi 20 szarvashoz elég, a maradék tésztából én szívecske alakú mézes kekszet csináltam.
És íme itt vannak a hódítók, rabolják el a Ti szíveteket is!! :)



Share:

4 hozzászólás