Gluténmentes fonott kalács

Ez az első olyan fonott kalácsom, ami nem csak ízre és állagra tökéletes, hanem valami eszméletlen gyönyörű is és totálisan el vagyok ájulva tőle. Amikor kivettem a sütőből, nem hittem a szememnek, hogy lehet ennyire szép! :D
Húsvétra tutira ezt fogom sütni. :)

Hozzávalók

  • 250 g gluténmentes kenyérliszt (én most Schär mix B-t használtam, de Nutri Free Mix per Pane-val ugyanolyan jól működik)
  • 30 g cukor
  • 4 g porélesztő
  • 4 g útifűmaghéj
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 1,5 dl meleg tej
  • 1 ek. tejföl
  • 1 ek. olvasztott vaj
  • Kenéshez: 1 tojás

A száraz összetevőket elkeverjük, majd hozzáadjuk a meleg tejet, tojást, tejfölt, olvasztott vajat és robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk. Letakarjuk és 50 percig kelesztjük. Ha megkelt a tészta, nagyon vékonyan megolajozott nyújtófelületen átgyúrjuk és 4 részre osztjuk. A négy részt kisodorjuk és négyes fonással összefonjuk a tésztát. Olajjal kikent (vagy olajsprayvel kifújt) kenyérformába tesszük, még 15 percig kelesztjük és a tetejét megkenjük felvert tojással (az intenzívebb szín érdekében lehet 1 tojás sárgája + 1 ek. tej, én így készítettem). 175 fokos sütőben 35 perc alatt készre sütjük.
CSODA!
Csodagyönyörű és isteni finom, puha ♥





Share:

3 hozzászólás

  1. Szia Dóri! Tudom, hogy friss a bejegyzés, de ha esetleg maradna belőle másnapra, vagy harmadnapra is egy szelet (bár kétlem, olyan csodaszép :)), akkor írd már le a tapasztalataidat, hogy milyen marad az állaga. Köszi, Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi,
      Köszi! :) Két héttel ezelőtt készítettem ezt a kalácsot, ugyanis múlt héten bölcsességfog műtétem volt ismét, volt egy hét kényszerpihenőm, így előre kellett dolgoznom. Másnap még teljesen jó volt, bár nem olyan, mint frissen. A harmadnapról már sajnos nincsenek információim, mert elfogyott. :)

      Törlés
    2. Szia Dóri! Amilyen gyönyörű, az is csoda, hogy másnapra még maradt belőle. :) Köszi az információt. Jobbulást az újabb "sokk" után. További szuper bejegyzéseket! ;)

      Törlés