Gluténmentes kenyér Schär Farina lisztből

A Schär Farina liszt alapvetően egy tésztaliszt, már láthattátok az oldalon, hogy tökéletes lasagnét, szilvás gombócot készítek belőle, illetve nokedlihez is ezt használjuk (rizsliszt és kukoricaliszt mellett). Ám új csomagolást kapott a liszt, és már nem tésztaliszt a neve, hanem univerzális lisztkeverékké lépett elő. :) Úgyhogy teszteltem a dolgot és kenyeret sütöttem belőle. Nagyon puha, könnyű bélzetű, lyukacsos kenyérke lett a végeredmény, úgyhogy kijelenthetem: a Farina liszt tényleg univerzális keverék lett. :) 

Hozzávalók
  • 350 g Schär Farina (összetevők, részletek a Schär oldalán)
  • 5 g porélesztő
  • 1 csapott tk. só
  • két csipet cukor
  • 420 ml meleg víz
  • 3 ek. olaj
  • Tetejére: ketchup, víz, szezámmag
A lisztet elkevertem a porélesztővel, sóval, cukorral, majd ráöntöttem a meleg vizet és robotgép dagasztóspiráljával elkezdtem összedolgozni. Hozzáadtam az olajat is, homogén állagúra dolgoztam a tésztát - ez egy ragacsos, szinte kenhető tészta lesz.
A kenyérformámat kikentem olajjal, majd egyenletesen eloszlattam benne a kenyértésztát. 55 fokos sütőben több mint egy órát, körülbelül 70 percet kelesztettem, elképesztő nagyra kelt.
Ezután megkentem a tetejét kevés vízzel kikevert ketchuppal (valahol olvastam, hogy ettől szép színe lesz és beleragad a szezámmag) és megszórtam szezámmaggal. Visszatettem a sütőbe, amit időközben 175 fokra állítottam és kb. 40 percig sütöttem.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire szépen meg fog kelni - hiszen az én agyamban a Farina mindig is tésztalisztként élt - de néhány kenyérlisztet megszégyenítő módon, elképesztő könnyű kenyérke lett a végeredmény. :)








Share:

1 hozzászólás

  1. Köszönjük szépen, ez azért is ígéretes, mert a Farina jóval olcsóbb, nagyon jól néz ki a kenyered!

    VálaszTörlés