Gluténmentes sajttorta

Imádom a különleges ízeket, odavagyok az ínyenc finomságokért, ám a sajttortát nagyon sokáig nem "mertem" kipróbálni. Valahogy a sajt meg a torta nekem két külön dolog volt, amit nem akartam párosítani... ám! 2 évvel ezelőtt elhatároztam magam és olyan sajttortát sütöttem, hogy hirtelen az egész családnak a sajttorta lett a kedvence - pedig mindenki akkor evett először. :D Így kell elindítani egy pályafutást!
A recept változatlan, de mostanában már nem csak natúrban nyomjuk, valamilyen gyümölcsös öntettel az isteninél is finomabb. Szerintem az erdei gyümis a legjobb hozzá, hiszen az édeskés sajttortához a savanykás bogyós gyümölcsök tökéletesen illenek. ♥
Másik trükk: nem mascarponeval vagy valami nagyon natúr krémsajttal készítsétek, nekem azzal "üres" lesz az egész... nincs meg az a telített íz, amit várok tőle. Én  natúr tömlőssel nyomulok (vigyázzatok, ne sós változatot vegyetek, fontos, hogy natúr, ízesítetlen legyen), azzal a legeslegjobb! :)

Hozzávalók
  • gluténmentes darált keksz (éppen egy adagnyi a házi keksz morzsánkból - ha rákattintotok a szövegre, elvezet a recepthez) 
  • 120 g olvasztott vaj
  • 3 tojás
  • 3 ek. cukor (vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő)
  • 1 cs. vaníliás cukor (vagy aroma)
  • 250 g túró
  • 400 g krémsajt (itt lép képbe a menő natúr tömlős)
  • 2 ek. rizsliszt
A darált kekszet/morzsolt kekszet elkeverem az olvasztott vajjal, majd egy 28 cm átmérőjű tortaforma aljába nyomkodom. A tojást felverem a cukorral, vaníliás cukorral, robotgéppel hozzádolgozom a krémsajtot, túrót, majd végül a lisztet is és megvárom, míg homogén krém lesz az egész.
Ráöntöm a keksz alapra, elsimítom, majd 175 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütöm.
Az erdei gyümi szósz nagyon egyszerű, a gyümölcsök alá teszek egy kis vizet, ízlés szerint hozzáadok egy kis cukrot, majd vaníliás pudingporral besűrűsítem az egészet.
ISTENI finom, próbáljátok ki! :)







Share:

0 hozzászólás