Gluténmentes sajtos TUC keksz

Néhány éve sütöttem meg először, akkor azt hiszem, egy Nigella recept alapján indultam el... de mivel nekem nem voltak olyan megamenő sajtjaim, amiket az adott recept elvárt volna, így elindultam a saját utamon és gyakorlatilag megteremtettem a sajtos TUC gluténmentes változatát. Elképesztő büszke voltam magamra akkor is és a mai napig is az vagyok, mert valami isteni finom és imádjuk. Ráadásul elkészíteni is hihetetlenül egyszerű. :) 

Hozzávalók
  • 200 g gluténmentes kenyérliszt
  • 175 g rizsliszt
  • 8 g sütőpor
  • 75 g reszelt trappista sajt (füstölt sajttal lehet cifrázni)
  • 1 nagy tojás
  • 140 g olvasztott vaj/margarin
  • 220 g tömlős sajt (natúr)
  • kb. 1 tk. só
A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrunk, majd folpackba csomagolva 30 percre száműzzük a hűtőbe. Utána rizsliszttel szórt nyújtólapon átgyúrjuk, majd vékonyra nyújtjuk és tetszés szerint kiszaggatjuk - ha nincs kedvetek ezzel babrálni, akkor ahogy a magos krékert is szoktuk, nyugodtan végig lehet egy derelyevágóval szaladni az egészen.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 175 fokos sütőben 15 perc alatt megsütjük.
Imádjuk ♥ Nálunk főleg Apa... :D
(Ezt a verziót, amit most a képen láttok, én csak rizslisztből készítettem. Így is teljesen jól sikerül, de sokkal ropogósabb, mint félig kenyérlisztes változat. Tehát készíthetitek csak rizslisztből is (olcsóbb és ropogósabb) de nekünk a félig kenyérlisztes jobban bejön. :) )




Share:

0 hozzászólás