Gluténmentes, cukormentes epertorta

Ezt a gyönyörű és isteni tortát készítettem Anyák napjára :) Ezúttal nemcsak glutént nélkülözzük, hanem a cukrot is (persze gyümölcscukor van benne ha már epertortáról van szó, a hozzáadott cukorról "mondtunk le"), hiszen Anya életmódváltásba kezdett, így a finomított cukrot kiiktattuk a mindennapjainkból. 
A 20 cm átmérőjű tortaformámban 2 db 3 tojásos kakaós piskótát sütöttem, egynek a hozzávalóit és elkészítését írom le, ebből kell kettő. :) 

Hozzávalók
  • 3 nagy tojás
  • 3 ek. cukornak megfelelő mennyiségű édesítő (ki, milyet használ, én négyszeres erősségűvel készítettem)
  • 3 ek. gluténmentes süteményliszt (teljesen mindegy, hogy milyen márka, rizsliszttel is elkészíthető, de sütiliszttel puhább, szaftosabb lesz)
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 5 g sütőpor
  • kevés víz
A tojások fehérjét habbá verjük, majd a tojások sárgáját is felverjük az édesítővel. Hozzáadjuk a sütőporral és kakaóval elkevert lisztet és a vizet is (ennek a mennyisége attól függ, milyen édesítővel dolgozunk). Alaposan kikeverjük, majd a tojáshabot nagyon óvatosan hozzáforgatjuk és az egész masszát eloszlatjuk a szilikonos tortaformában.
175 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. (Ebből készül kettő darab.)

Közben előkészítjük a krémet.

Hozzávalók
  • 3 dl laktózmentes tej
  • 1 bögrényi fagyasztott eper (250 ml-res bögre)
  • 1 cs. gluténmentes vanília pudingpor
  • 3 ek. cukornak megfelelő édesítő (szintén négyszeressel nyomultam)
  • 2 nagy ek. laktózmentes mascarpone
  • 2 dl laktózmentes habtejszín
  • 400 g friss eper
Csokimáz:
  • 60 g cukor- és gluténmentes étcsoki (Aldi)
  • 1 kk. margarin
A tejből, édesítőből és pudingporból főzünk egy sűrű puding alapot, majd mikor besűrűsödött, akkor hozzákeverjük a már kiolvasztott fagyasztott epret és egy rottyanás után le is vesszük a tűzről.
Hagyjuk hűlni. Ha kihűlt, akkor az egészet botmixerrel átnyomatjuk, majd szintén a botmixer segítségével alaposan beledolgozzuk a mascarponet. Felverjük a habtejszínt, majd apránként hozzáadagoljuk az epres mascarpones mixet és robotgéppel lassacskán összedolgozzuk.

Ha kihűltek a piskótalapok is (valószínűleg eddigre már kihűltek), akkor mindkettőt kettévágjuk és indulhat az összeállítás része (ezt imádom!!).
Előkészítünk minden hozzávalót - a piskótalapokat, a krémet és a friss epret nagyon vékony szeletekre szeljük. Az alsó piskótalapot megkenjük krémmel, majd egy sor vékony eperszeletet helyezünk rá. Ezekre kenhetünk még egy kis krémet, hogy összetartsa a következő piskótalappal.Új piskótalap, krém, eperszeletek, pici krém... és így megyünk tovább. A tortát kívülről is bevonjuk a krémmel, én kicsit "rusztikusra" csináltam azáltal, hogy hagytam a piskótalapok oldalát "átsejleni" a krém alatt. Nekem így nagyon tetszik.
A tetejére csokimázat tettem - kb. 60 g cukormentes étcsokoládét felolvasztottam egy kiskanálnyi margarin kíséretében, majd ráöntöttem a torta tetejére és körkörös alakban eloszlattam), majd mikor megkötött a csoki, körbedíszítettem a krém maradékával. 8 fél epret helyeztem rá, illetve Dr. Oetkeres kis csokidíszt (ez nem cukormentes).

Elképesztő fincsi lett és szerintem annyira gyönyörű, hogy iszonyat büszke vagyok magamra! :)




Belül:

Share:

1 hozzászólás

  1. Szia! Szerinted málnával is működik ez a recept? Köszi ��

    VálaszTörlés