Káposztás hajtóka rizslisztből

Tegnap kezembe akadt egy káposzta és mivel imádjuk a káposztás pogit, ma azzal indítottam a napot, hogy lereszeltem. Elkezdtem párolni, mikor valahogy beszivárgott egy ötlet a fejembe, hogy ne legyek snassz a káposztás pogácsával... isteni finom, és az egyik legfinomabb étel a Földön, de ebben a formában már kicsit uncsi... mármint a megjelenése. Így továbbgondoltam a dolgot és hajtókát álmodtam meg rizslisztes kelt tésztából. :) 

Útifűmaghéj kérdés: Minden rizslisztes kelt tészta receptem alá rengeteg komment érkezik azzal kapcsolatban, hogy az útifűmaghéj elhagyható-e. Nem elhagyható. Néhány hónappal ezelőttig abban a hitben éltünk, hogy rizslisztből nem lehet kelt tésztát készíteni. Rengeteget kísérleteztem, mire sikerült pl. a kakaós csiga rizslisztből - finom, puha, könnyed kelt tészta lett a végeredmény. De ehhez elengedhetetlen az útifűmaghéj, szerintem mindenképpen megéri beruházni rá, sokáig jó lesz egy csomag.


Hozzávalók
  • 1 közepes káposzta (pároláshoz zsír, cukor, só, bors)
  • 500 g rizsliszt
  • 1 mk. cukor - vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő
  • 1 ek. só
  • 15 g útifűmaghéj
  • 1 cs. porélesztő
  • 2 dl meleg tej
  • 150 g tejföl
  • 2 nagy tojás
  • Tetejére + 1 tojás
Folytatom az elején elkezdett történetet, miszerint ugye alaposan megmostam a káposztát (bár ezt a történet elején nem említettem, de aki ismer, tudja, hogy mindent nagyon nagyon nagyon alaposan megmosok :D), kettévágtam és lereszeltem. Egy edényben felolvasztottam 4 ek. zsírt, majd cukrot karamellizáltam benne. Mikor elolvadt a cukor, beletettem a káposztát, átforgattam, majd sóztam, borsoztam és hagytam párolódni - de nem fedtem le. Időnként átkavargattam, átforgattam, hogy ne égjen meg, és kóstolgattam, hogy kicsit édeskés és kellően sós legyen. (A cukorral, sóval, borssal kapcsolatban azért nem írok mennyiségeket, mert ez attól függ, ki mennyire szereti édeskésen, sósan, borsosan... ezért kell kóstolgatni. :) ) 

A tésztához elkevertem a lisztet, cukrot, sót, útifűmaghéjat és porélesztőt, ráöntöttem a tejet, hozzáadtam a tejfölt és a tojásokat, majd robotgép dagasztófejével alaposan összedolgoztam az egészet - ragacsos, de a kelesztés ideje alatt szépen megszívja magát az útifűmaghéj és összeáll a tészta. Letakartam és 40 percig kelesztettem. 
40 perc után átgyúrtam, majd lisztezett felületen vékonyra nyújtottam a tésztát és eloszlattam rajta a már szépen megpárolódott, idő közben majdnem ki is hűlt káposztát. Feltekertem, majd kb ujjnyi, 2 ujjnyi vastagságú szeletekre vágtam.
A tetejüket megkentem tojással és 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.
Már az illatoktól extázisba estem és alig bírtam kivárni a sütési időt, mint egy függő - kitágult pupillákkal - csüngtem a sütő ajtaján, hogy hadd nyissam már ki. Bevallom, egyet még forrón benyomtam... erősebb volt, mint én. :)

Isteni lett és szerintem nagyon jól is néznek ki. :) 






Share:

0 hozzászólás