Gluténmentes tiramisu kehely házi babapiskótával

Képzeljétek el, már vagy két éve megvettem egy hőn áhított babapiskóta kiszúró formát és valamiért sosem mertem nekiállni babapiskótát készíteni. Magam sem tudom, miért, mindig halogattam a dolgot. Most viszont BROLL gluténmentes süteménylisztből olyan babapiskótát készítettem, hogy hét nyelven beszél. :) Ez nem az a nagyon levegős változat, régen - még a búza érában - is a tömörebb verzió volt a kedvencem, amiben van anyag, de így is szájban olvadós. Na ez olyan lett. :) 

Hozzávalók
  • 300 g BROLL gluténmentes süteményliszt
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 90 g porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 120 g növényi vaj
  • 1 nagy tojás
  • 2 ek. tej
A lisztet elkevertem a sütőporral, porcukorral, vaníliás cukorral, majd elmorzsoltam benne a növényi vajat, hozzáadtam a tojást és a tejet, majd alaposan összedolgoztam. Fóliába csomagoltam és egy órára hűtőbe tettem. Mikor kivettem, még egy kevéske liszttel átgyúrtam és lisztezett felületen kinyújtottam a tésztát. Jöhetett a babapiskóta forma készítés. :) Ha nincs ilyen formátok, semmi baj, apró pogácsaszaggatóval tökéletes kis piskótatallérok készülnek - pohárban azzal úgyis szebben lehet rétegezni. :)
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a formákat, majd 175 fokos sütőben kb. 12 perc alatt szépen meg is sültek.
Ha csak babapiskótát szeretnétek készíteni, akkor itt készen is vagyunk. Ám én továbbmentem és tiramisu kelyheket dobtam össze a családnak.

Itt aztán minden ízlés szerint készülhet, tetszés szerint lehet variálni, mennyire szeretitek sok piskótával, vagy több krémmel... mennyire legyen "folyós" vagy inkább "töményebb" a krém... mennyire legyen "szottyos" vagy inkább "keményebb" a piskóta és mennyire legyen kávés, rumos a végeredmény.

Én első körben felvertem 2 dl habtejszínt (minél tovább veritek a tejszínt, annál keményebb lesz a krém, így ha a lágyab verziót szeretitek, akkor a lágyabb állagnál meg is lehet állni), majd kb. 150 g mascarponeval összedolgoztam. Porcukorral, vaníliaaromával kicsit megdolgoztam - ez is ízlés kérdése, miből, mennyi, kóstolgatni kell. :)
A babapiskótákat rumaromával elkevert kávéban megforgattam - nem kell aggódni, hogy jaj, 1 mp. alatt tiszta szottyos lesz a piskóta, nyugodtan hagyjátok benne akár egy percig is, hiszen ez a tömörebb verzió, ennek több idő kell, hogy megszívja magát. A poharakban pedig szépen elkezdtem rétegezni a krémet a megáztatott babapiskótával. A tetejét kakaóporral megszórtam, fincsi lett. :) 




Share:

0 hozzászólás