Gluténmentes kávés-diós piskótatekercs

A kávé meg a dió együtt nyerő páros... de lehetne csoki vagy karamella is. Ezúttal azonban mégis csak az előbbi két ízt vegyítettem, aztán egy kis csokival megturbóztam a tetejét. Valami isteni finom lett, próbáljátok ki! :)

Hozzávalók
  • 4 nagy tojás
  • 4 ek. cukor, vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő (nekem 1 ek. negyedannyi)
  • 115 g BROLL gluténmentes süteményliszt
  • víz (ez attól függ, cukorral, vagy édesítővel készítjük-e, illetve, hogy mennyire nagyok a tojások)
  • 1 tk. instant kávé (nálam Nescafé Classic)
Krém
  •  1,5 dl tej
  • 15 g gluténmentes vanília pudingpor
  • 2 ek. cukor (nálam 0,5 ek. negyedannyi édesítő)
  • 100 g darált dió
  • 1-1,5 dl tejszín
A tojások fehérjét felvertem, majd a sárgáját is felvertem az édesítővel és a kávéval - addig verjük ropotgéppel a sárgáját, míg az instant kávé szemcséi teljesen fel nem olvadnak. Hozzáadtam egy kis vizet, majd a lisztet is és alaposan eldolgoztam. A tojáshabot óvatosan hozzáforgattam és a masszát vékonyan egy 30x40 cm-res sütőpapírral kibélelt tepsire simítottam. 175 fokos sütőben 20 percig sült. Mikor kivettem, vízzel spriccelt sütőpapír segítségével azonnal feltekertem, majd pár perc után letekertem és megvártam, míg kihűl.
Közben a tejből, pudingporból és édesítőből főzött puding is kihűlt, ehhez hozzákevertem a darált diót és a felvert tejszínt. Megtöltöttem a tekercset, majd kívülről is bevontam és egy kis csokit csurgattam a tetejére. Isteni lett ♥





Share:

0 hozzászólás