Gluténmentes tejfölös-baconos bagett

Mindig nyálcsorgatva nézem a szupermarketek pékség részlegén menőző töltött bagetteket, baconos, pizzás, tejfölös... rengetegféle van.Valamiért még sosem próbálkoztam meg vele, pedig amikor éppen meglátom, akkor mindig megkívánom... aztán hazaérve mégis más finomságot készítek magamnak... :D Én sem értem.
Na mindegy, lényeg, a lényeg, ezúttal bepróbálkoztam egy tejfölös-fokhagymás-sajtos-baconos verzióval... szerintem nem is kell mondanom, hogy ez az ízvilág együtt tuti nyerő. :) 
BROLL gluténmentes kenyérliszttel készítettem, bármit is készítünk ebből a lisztkeverékből, az a titka, hogy a tésztának szinte kenhető állagúnak kell lennie - így lesz könnyű, levegős a végeredmény.

Hozzávalók
  • 250 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 1 tk. só
  • 1 tk. cukor
  • 4 g porélesztő
  • 240 ml meleg tej
  • 35 g olvasztott vaj
  • Tetejére:
    • 3 ek. tejföl
    • ízlés szerint: reszelt sajt, fokhagyma, bacon

A lisztet elkevertem a sóval, cukorral, porélesztővel, majd ráöntöttem a meleg tejet + a benne megolvasztott vajat és robotgép dagasztófejével összedolgoztam. A bagettformát kiolajoztam, majd négy részre osztottam a tésztát és mindegyiket vizes kézzel  bagett alakúra formáztam. 50 fokos sütőben 30-40 percig kelesztettem, majd kivettem a sütőből és bemetszettem a közepüket - ide ment a töltelék.
Kb. 3 ek. tejfölbe belereszeltem egy nagy gerezd fokhagymát és egy maréknyi sajtot, majd ezt kentem a bagettek közepébe. A tetejére apróra vágott bacon szeleteket tettem és még egy kis reszelt sajtot.
175 fokos sütőben körülbelül 25 percig sült.
Nagyon fincsi lett. :)








Share:

1 hozzászólás

  1. Kedves Dóri!

    Körülbelül két hónapja derült ki rólam, hogy gluténérzékeny vagyok. Nagyon nehéz volt megváltoztatni az étkezési szokásom (bár nem mintha lett volna szigorú étrendem előtte, sőt:D). Mikor rátaláltam a blogodra nagyon megkönnyebbültem, mert a te receptjeid mindig sikerülnek (kivéve egyet, de akkor más lisztet használtam, szóval az az én hibám). Egyetem mellett nehéz a sok tanulnivaló mellett még receptekkel is kísérletezgetni, így ha látok egy receptet amit te osztottál meg, tudom, hogy biztos finom lesz. Nagyon hálás vagyok neked, el sem tudod képzelni, mennyivel könnyebb így nekem. Köszönöm és további sikeres blogolást kívánok!

    Andi

    VálaszTörlés