Gluténmentes aranygaluska

Családilag imádjuk az aranygaluskát... ami édes, puha kelt tésztás és diós, plusz ha még van hozzá egy kis vaníliasodó is, csakis jó lehet.
Még sosem készítettem aranygaluskát, BROLL liszttel próbálkoztam, tökéletes lett a végeredmény, légiesen könnyű, puha kis galuskák sültek ki belőle.

Hozzávalók (4-5 személyre)
  • 350 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 5 g porélesztő
  • 1 csipet só
  • 40 g cukor (vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő)
  • 3 dl meleg tej
  • 2 tojás sárgája
  • 40 g olvasztott növényi vaj
  • 150 g dió + 3 ek. cukor
A lisztet elkeverjük a porélesztővel, cukorral/édesítővel, sóval, ráöntjük a meleg tejet, hozzáadjuk a két tojássárgáját és az olvasztott vajat és robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk. Letakarjuk és hagyjuk duplájára kelni, ez körülbelül 50-60 percet vesz igénybe. Ezalatt ledaráltam körülbelül 150 g diót és elkevertem 3 ek. cukorral.  Fogtam egy 18x28 cm-res Jénai tálat, majd az alját és az oldalait jól kivajaztam és beszórtam egy kicsit az előbb kikevert cukros dióval.
Mikor megkelt a tészta, akkor olvasztott vajba mártott kiskanál segítségével apró darabokat szaggattam belőle, amiket megforgattam a cukros dióban és így helyeztem el őket a tálban. Kicsi darabkákat választottam le, hogy minél nagyobb felületen érhesse a cukros dió... ha lúd, legyen kövér!
Mikor elfogytak a hozzávalók és a Jénai is telelett, még így egyben körülbelül 10 percet hagytam állni, majd 175 fokos sütőbe tettem és 25 percig sütöttem. Ekkor kivettem a sütőből, meglocsoltam 75 ml forró tejjel kikevert 1 ek. cukorral és még 5 percre visszatettem. Picit rákaramellizálódott a tetejére a cukor, isteni lett.
A vaníliasodót borzasztó egyszerűen készítettem el, mégpedig úgy, hogy főztem egy híg vaníliapudingot :D (1 cs. gluténmentes vaníliapudingpor, 3 ek. cukor, 7 dl tej)

Próbáljátok ki, nagyon finom!! :)






Share:

0 hozzászólás