Gluténmentes gombócos kalács (hamis fonott)

Már csak néhány nap és itt a húsvét, ami nem telhet el puha kalács nélkül. :) Ezúttal BROLL kenyérlisztből készítettem és egy hamis fonott verziót sütöttem meg. Elég jól sikerült, akkorára megkelt a tészta, hogy gyakorlatilag kirobbant a formából. :D Ennél a gombócos változatnál az a nagyon jó, hogy nem kell fonogatni, tehát akinek nincs kézügyessége a fonáshoz, az is tökéletes imitációját tudja hozni. :D Illetve mivel sokkal lágyabb tésztából is készíthető (hiszen nincs szükség formázásra) így a végeredmény is puha lesz. :) 

Ez a recept ezzel a lisztkeverékkel működik tökéletesen, más lisztkeverékek más folyadékmennyiséget fognak igényelni. 

Hozzávalók
  • 350 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 60 g cukor
  • 1 tk. vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • 5 g porélesztő
  • fél biocitrom reszelt héja
  • 1 nagy tojás
  • 250 ml meleg tej
  • 70 g tejföl
  • 30 g olvasztott vaj
A lisztet elkeverjük a cukorral, vaníliás cukorral, sóval, élesztővel és citrom héjjal, majd beleöntjük a meleg tejet és a benne felolvasztott vajat, hozzáadjuk a tojást, tejfölt és robotgép dagasztófejével 3-4 perc alatt összedolgozzuk a tésztát. Ez egy ragacsos tészta, nem kell megijedni, letakarjuk és 30 percig kelesztjük. 
Bár még közel sem értünk el a tészta végleges kelesztés utáni állapotához (hihetetlen méretűre meg tud nőni), egy kisebb kenyérformát (én 21,5 x 11,5 cm-rest használok) kikenünk vajjal és olajos kézzel gombócokat kezdünk formálni a tésztából - érdemes közben is többször olajozni a kezünket, hogy ne ragadjon hozzá nagyon a tészta.
Én a kenyérforma aljába először két sort tettem le (4-4 gombócot), majd mintha piramist építettem volna, feljebb a két sor közé építettem be egy újabb gombóc-sort. Maradt még egy kis tésztám, úgyhogy a szélein felül balra, középen jobbra, alul pedig megint balra illesztettem be 1-1 gombócot.
Letakartam, jöhetett ismét fél óra pihenő, majd megkentem a tetejét egy ek tejjel elkevert tojássárgájával és 175 fokos sütőbe tettem. Gyönyörűen megnőtt a tészta, ahogy feljebb is írtam, gyakorlatilag kirobbant a kis formámból. :) 
Kb. 30-35 percig sütöttem, és még melegen fel kellett vágnom, annyira isteni illata volt. :) 








Share:

0 hozzászólás