Gluténmentes diós guba

... avagy hozzuk ki a legjobbat a húsvétról megmaradt, megszikkadt kalácsból. 
Ez valami csodafinom... mondhatnám úgy is, hogy egy instant aranygaluska, csak sokkal szaftosabb. Hihetetlen jó ötlet volt részemről ilyen módon felhasználni a megszikkadt kalácsmaradékokat, ha bármi marad és picit kiszárad, akkor innentől tutira erre a sorsra fog jutni. :D 

Hozzávalók
  • 400 g gluténmentes kalács
  • 5 dl tej + 3 tojás + 3 ek. cukor
  • 120 g darált dió + 1,5 ek. porcukor
  •  1 cs. gluténmentes vaníliapuding + 5 dl tej + 3 ek. cukor
  • + tojásfehérje felveréséhez + 1 ek. cukor
A kalácsot apró kockákra vágtam, majd egy Jénai tálba tettem őket. 5 dl tejet elkevertem 3 tojás sárgájával, 3 ek. tejjel, majd a kalácskockákra öntöttem. A diót ledaráltam, elkevertem egy kis porcukorral és rászórtam a Jénai tál tartalmára. Megfőztem a pudingot a tejjel, cukorral, majd ezt is ráöntöttem és mindent alaposan összeforgattam - dió, puding, tejes lötyi, minden jusson mindenhova.
A három tojásfehérjét felvertem, mikor kezdett keményedni, hozzáadtam 1 ek. cukrot, majd teljesen keményre vertem.
Szétkentem az egész "trutyi" tetején, majd 175 fokos sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.
Valami isteni lett, nálunk mindenki imádta. :) 



Share:

0 hozzászólás