Gluténmentes perec

1-2 hónappal ezelőtt elkészítettem Puskás Betti perecrúd recepjét, ami akkora sikernek örvendett a házon belül, hogy megszavaztuk a legfinomabb gluténmentes perectésztának.
Ezúttal nem rudak formájában sütöttem, hanem perec (csúfoljuk annak, ugyanis olyan mértékben sikerült megkeleszteni a tésztát - isteni puha, könnyű lett - hogy a perec alakjukat szinte teljesen elvesztették, de megbocsátottunk nekik, mert cserébe nagyon finomak lettek. :D)

Hozzávalók

  • 250 g Nutri Free Mix per Pane
  • 4 g porélesztő
  • 1 tk. cukor
  • 1 tk. só
  • 160 ml meleg tej
  • 50 g tejföl
  • 1 ek. olaj
  •  Sóhabhoz: 1 csapott ek. só, 2 ek. rizsliszt és annyi víz, amivel csurgatható (nem túl folyós, de nem is kenhető) állagú lesz
  • Tetejére: tejföl
A lisztet elkevertem a porélesztővel, sóval, cukorral, majd ráöntöttem a tejet, hozzáadtam a tejfölt és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Közben mehetett bele az olaj is, simára dolgoztam, letakartam és 15 percig pihentettem.
A szilikonos nyújtólapomat nagyon nagyon nagyon vékonyan beolajoztam, átgyúrtam rajta a tésztát és 6 felé vettem. Egyesével kisodortam és perec alakúra formáztam őket.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a csapatot, majd 50 fokos sütőben további 30 percet keltek. Utána lekentem a tetejüket tejföllel
Utána megkentem a tetejüket tejföllel, 200 fokra állítottam a sütőt, majd körülbelül 12 percig sütöttem. Kivettem, meglocsoltam a közben kikevert sóhabbal és további 8 percre visszatettem őket (ekkor már levettem a hőfokot 180-ra.)
I-MÁ-DOM! Legszívesebben minden nap ennék 1-1 pereckét. :) 






Share:

0 hozzászólás