Gluténmentes pogácsa rizslisztből

A rizsliszt az egyik legolcsóbb gluténmentes liszt. Azért is jó, mert a gluténmentes lisztkeverékekhez képest valamivel alacsonyabb a szénhidrát tartalma. Viszont nagyon egy kényes liszt, a piskótán kívül nem is tudtam semmi elkészíteni belőle. Morzsolódott, száraz volt, szétesett...
Mígnem a Facebook-os csoportban böngészve rábukkantam Zakar Judit pogácsáira... rizslisztből. Nem hittem a szememnek, hogy ilyen frankó kis pogikat lehet összehozni az amúgy elég körülményes rizslisztből. Nekiláttam. A tészta már alapból fantasztikus lett, könnyen gyúrható, eszébe nem jutott morzsolódni (biztos a túró és a tejföl). Úgyhogy, akinek csak rizslisztje van otthon, mégis finomat szeretne enni, csak tessék, lássék. :)

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 30 dkg rizsliszt
  • 12,5 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál tejföl
Nyújtás és szaggatás után megkentem tojással (kell még egy kis tojás, mert az előző belement a tésztába...:)), majd 175 fokon sült kb. 15-20 percig. Gyönyörűen megpirult a teteje.
Én csupán fél adagot csináltam, mert tegnap este nagyon megkívántam a krémtúrót, és csak ennyi túróm maradt. :) A fél adagból 16 pogácsa lett.
Egyszerű az elkészítése, nem igényel extra hozzávalókat és a "legalapabb" lisztből készül. :)

Share:

16 hozzászólás

  1. Kedves Dorii!

    Melyik facebookos csoportban lehet ilyen finom rizslisztes dolgokra bukkanni? :) köszönöm, ha válaszolsz! a pogi isteni lett! köszönöm, Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marcsi!
      Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok nevű csoportról van szó. Rengeteg jó ötletet és receptet osztanak meg egymással a tagok. :)
      Örülök, hogy jól sikerült a pogácsa, nekem is nagy kedvencem! :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lett! Nálam vajjal készült..Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  4. Margarin helyett ugyanennyi kokuszzsir

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Kókuszzsírral még nem próbáltam, de én mindenképpen kevesebbet tennék bele, aztán az állaga alapján még könnyen lehet hozzáadni.

      Törlés
  6. Szia!

    Nagyon nagyon tetszik a recepted, de valamiért mikor megsütöttem szétfolyt a tepsiben kb 5 perc után, szinte olyan lett mint az elterült piskóta tészta, van valami tipped, hogy mit rontottam el?

    Az íze ettől függetlenül fenséges ;)

    Köszi,
    Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem mindegy, hogy milyen túrót használunk, hiszen az befolyásolja a végső állagát. Ha túl lágynak érzed, nyugodtan tegyél még hozzá lisztet, gyúrd át, egészen addig, míg az állagát nem ítéled jónak. :)
      Remélem, legközelebb a forma is sikerül! ;)

      Törlés
  7. Szia!

    Szerinted ugyanannyi sajttal is működne a dolog túró helyett?

    Köszi :)

    Edit

    VálaszTörlés
  8. Vajon a túró/tejföl helyettesíthető lehet valami mással?

    VálaszTörlés
  9. Tegnap megcsináltam, isteni lett! A tejföl helyett joghurtot raktam bele, margarin helyett vajat. Nagyon tuti recept, köszi!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Dóri!
    Épp most sültek meg a pogik. Próbáltam nyuszi alakot kihozni, de elég bénácskák lettek, és sajnos olyan keserű az utòìzük. :(
    Van ötleted, hogy mitől? Egyetlen egyszer sütöttem piskòtát rizslisztből, de az nem volt keserű.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Dóri!
    Ma készítettem el, isteni finom lett!
    Margarin helyett vajat használtam és csak 250dkg liszttel, így még túrósabb lett.
    Nagyon köszönöm a receptet :)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Dóri!

    Köszönöm a receptet, nagggggyon finom lett! A felét megszórtam sajttal, így még ütősebb az íze 😊

    VálaszTörlés
  13. Negyven éve sütök,kipróbáltam a receptet. Nekem jellegtelen,olyan gyenge hármas .Persze amin sajt van,azt mindenki szeretni szokta,főleg melegen. Maradok a saját jól bevált receptemnél.

    VálaszTörlés