Gluténmentes málnatorta

Már bő egy héttel ezelőtt ünnepeltük Bálint születésnapját, csak kicsit meg vagyok csúszva a receptek feltöltésével. :) Érdekesen alakult a dolog, ugyanis Bálint nagy csokitorta-imádó hírében áll, így nem is nagyon tanakodtam, milyen tortát süssek neki a születésnapjára. Már a dekorálása is összeállt a fejemben, amikoris jelezte, hogy ő idén nem szeretne szépen kidekorált tortát, hanem tegyem tele neki gyertyával, hogy elfújhassa.
Kicsit csalódott voltam, mert tök menő díszítést találtam ki, de gondoltam mindegy, majd ellövöm máskor. 2 nappal a szülinapja előtt kérdeztem, hogy akkor azért a csokitorta belefér-e az elképzelésébe, vagy ízben is mást szeretne. Mást szeretett volna. :D
"Dórika, legyen inkább valami gyümölcsös." Oké. Tudom, hogy a málnás sütiket imádja, így friss málna híján (egyébként nyáron málna-nagyhatalom vagyunk, de hát ha egyszer október végén van a születésnapja, akkor mit csináljunk?) vettem egy csomag fagyasztott málnát és újragondoltam az egészet.
Gondoltam, maradjon meg valami a csokitortából, így kakaós piskótát sütöttem hozzá, minden más viszont a málna jegyében készült.
Nem ragozom: nagyon finom lett! Egyszerűen tökéletes, még szerencse, hogy az utolsó napokban módosította az elképzelését, különben nem született volna meg a fejemben (majd később a konyhában) ez a csoda!

Először is készítettem 2 db 3 tojásos kakaós piskótát, amit a 20 cm átmérőjű formámban sütöttem ki.

Hozzávalók (1 db-hoz)
  • 3 nagy tojás
  • 2 ek. rizsliszt
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 2 ek. cukor
  • 7 g sütőpor
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját habosítottam a cukorral, majd hozzáadtam a rizsliszt, kakaó és sütőpor keverékét és ezzel is alaposan átdolgoztam. Óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét, majd a szilikon tortaformába tettem és 175 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Ebből készült kettő.

Készítettem egy málnavelőt (?)- a menők asszem így szokták mondani - ez pedig annyit takart, hogy kb 200 g fagyasztott málnát egy icipici vízzel (1-2 ek.) és cukorral elkezdtem felfőzni, majd nagyon kevés vízben kikevert 1 ek. gluténmentes vaníliás pudingporral sűrítettem be.

Málnavelő
  • 200 g fagyasztott málna
  • cukor ízlés szerint
  • kevés víz
  • 1 ek. gluténmentes vaníliás pudingpor

Krém
  • 300 ml tej
  • 1 cs. gluténmentes vaníliás pudingpor
  • 3 ek. cukor
  • 200 g málna
  • 300 ml növényi habtejszín
A krém alapjához először készítettem egy sűrű vaníliapudingot, majd mikor kihűlt, hozzáadtam 200 g lecsepegtetett, összetört málnát. Felvertem 3 dl növényi habtejszínt és a málnás krémhez kevertem.

Mikor kihűlt a piskóta is, mindegyiket kettévágtam, így kaptam 4 piskótakarikát. Az alsót megkentem a málnavelő harmadával, majd eloszlattam rajta a krém negyedét. Rátettem a következő piskótalapot, megkentem a málnavelő második harmadával, majd krém és stb. Így rétegezve haladtam felfelé, kívülről pedig bevontam a tortát a krém maradékával és körbedíszítettem. A tetejére néhány szem málnát tettem, majd leöntöttem egy kis hidegen oldódó tortazselével (amit előtte pirosra színeztem).

A díszítést nem bonyolítottam, hiszen erre jöttek a gyertyák. :) Sajnos úgy nem fényképeztem le, pedig nagyon jól nézett ki! :)









Share:

0 hozzászólás