Őszintén a SZPONZORÁCIÓRÓL, cégekkel való együttműködésről

Fontos beszélni erről a témáról, mert sokan úgy gondolnak rá, mint valami ördögtől valóra. És most nem valami szakszöveget másolok be ide, hanem megpróbálom az én szemszögemből bemutatni ezt a helyzetet.
Kezdjük az alapoktól – az én blogomra vonatkoztatva. Vannak cégek, forgalmazók, akik gluténmentes termékeket gyártanak, értékesítenek. Én, mint gluténérzékeny ezeket a termékeket használom, és mivel a blogom erről szól, rendszeresen jelennek meg az oldalamon, hiszen nem tudnék úgy a gluténmentes életről írni, ha nem jeleníteném meg: miket használok, mit eszem, ezeket pedig hol tudom beszerezni, stb., stb. 5 és fél éve működik a blog, a kezdetektől láthatjátok, milyen termékeket használok, és mik azok, amik számomra beváltak. 
Vannak olyan új termékek (szerencsére egyre több gluténmentes termék jelenik meg a piacon), amit azonban még én sem ismertem, én sem próbáltam, és ha látok egy ilyet, a lehető legnagyobb örömmel osztom meg veletek, hiszen biztos vagyok benne, hogy Ti is örülni fogtok neki. 
Mivel már több mint 41 ezer érintett (gluténérzékeny, vagy valamilyen szempontból a gluténmentes diétában érdekelt ember) követi az oldalt, a gyártók/forgalmazók lehetőséget látnak abban, hogy ha nekem küldenek a termékeikből, én tesztelem őket és ezeket megosztom az oldalon, akkor 41.000 olyan emberhez juthat el a terméke, akit nagy valószínűséggel érdekelni fog, hiszen ők mind érintettek a gluténmentes diétában.
És akkor itt jön a hatalmas kérdés: hogy most akkor nem is azok a termékek jelennek meg az oldalon, amiket én alapból használok? DE! Csakis olyan termékeket, szolgáltatásokat láttok az oldalon, amiket én használok és jónak tartok. A legtöbb terméket már akkor is használtam, amikor szponzorációról szó sem volt, mégis megjelentek az oldalon – a legtöbb „szponzor” egyébként így szerzett egyáltalán tudomást a blogomról. Nem egy megkeresést utasítottam már el azért, mert nekem nem vált be a termék, netán túlságosan drágának találtam. Márkát nem szeretnék említeni, de amit én nem vennék meg bizonyos okok miatt, azt ajánlani sem fogom senkinek, mert a hitelességem mindennél fontosabb és ezt semmi pénzért nem veszíteném el. Egyik oldalon próbálok minél több rizslisztes receptet kikísérletezni, hogy a rosszabb anyagi körülmények között élő gluténérzékenyeknek se kelljen nélkülözni, másik oldalon meg 2500 Ft/kg-os lisztet használnék? Ez egyáltalán nem lenne normális. 
Azt szerintem mindannyian belátjátok, hogy örülök neki, ha azokat a termékeket, amiket a mindennapokban rendszeresen használok és amúgy is megvásárolnám őket, most megkapom egyes cégektől. Rengeteg munka van a blogban, napi szinten körülbelül 5 órát vesz igénybe a blog működtetése, hogy kikísérletezzem a legtökéletesebb recepteket, tartalmakat gyártsak, legyen szó bármilyen posztról, cikkről, receptről, mémről, fényképekről. A blog működéséért nekem nem fizet senki, sem a szolgáltató, sem a Facebook, Google hirdetések sincsenek rajta és nyilvánvalóan a blog olvasói sem fizetnek azért, hogy hozzáférjenek bizonyos tartalmakhoz. Azért csinálom, mert nekem örömöt jelent az, ha látom, mennyi embernek segíthetek a bevált receptekkel és hogy örültök, mikor valami gluténmentes újdonságot osztok meg az oldalon.
Mivel egy elég kemény részmunkaidős meló idejében csak ezzel foglalkozom, örülök neki, ha valamicske bevétel innen is származik (annak ellenére, hogy egyáltalán nem haszonszerzés céljából kezdtem blogírásba, évekig azt sem tudtam, hogy ilyen egyáltalán létezik). Itt jön képbe a szponzoráció – hiszen a blogon való megjelenés igazából egy hatalmas hirdetési felület, de ami a lényeg: soha nem jelenítek meg semmit, amivel nem értek egyet, ami szerintem nem jó, vagy alapból nem használnám. Csakis olyan termékeket láttok az oldalon, amiket akkor is használnék, ha magam vásárolnám meg.
Úgyhogy az ilyen jellegű szponzoráció igazából jó dolog mindhárom félnek. Jó a cégnek, hiszen a gluténmentes termékeit sok érintett ismerheti meg (aztán persze mindenki maga dönti el, tetszik-e neki, ő ki szeretné-e próbálni, megveszi-e), jó az olvasóknak/Nektek, hiszen hozzátok jutnak el ezek az újdonságok, amik lehet, hogy tökre beválnak és a kedvenceitek lesznek, illetve jó nekem is, mert ezeket a termékeket nem kell megvásárolnom, netán még némi bevételhez is juthatok egy esetleges „hirdetés” után.

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárása miatt írtam most ezt le, hiszen kötelező feltüntetni az oldalon, ha egy poszt szponzorált tartalommal rendelkezik – legyen szó bármilyen juttatásról (nem feltétlenül pénzről, hanem bármilyen ellenszolgáltatásról, jelen esetben pl. ingyen termékekről). Nem akartam, ha netán meglátjátok egy posztnál, hogy szponzorált tartalom, ne tudjátok miről van szó, vagy azt higgyétek, hogy eladtam a lelkem az ördögnek. Soha nem fogom a nevemet/arcomat adni olyan dologhoz, ami nem tetszik, amiben nem hiszek, vagy bármilyen szempontból nem értek vele egyet. Az együttműködéseim alapja, hogy mindenről az őszinte véleményemet írtam le (olvashattatok már nem egy negatív posztot a blogon), ezért hiúsult már meg több együttműködés, mert a cég nem vállalta be, hogy őszinte véleményt írok a termékéről.
Úgyhogy nem adtam el magam, a szponzorált tartalommal jelölt posztokban is CSAK őszinte véleményt olvashattok.

Share:

0 hozzászólás