Ice'n'go

Tökre megörültem, amikor olvastam a facebookos csoportban, hogy az ice'n'go között van gluténmentes. Most van a BB szüreti fesztivál (természetesen Andi gluténmentes sajtos tallérral, és itthon készített szendviccsel járom a sorokat a kirakodók között és táborozok le egy-egy koncertező zenekar/előadó előtt) és láttam, hogy van Ice'n'go árus. Egyik barátnőm evett is. Akkor mondtam neki, hogy na kiderítem melyik gm. és másnap én is eszem vele. Interneten hiába kerestem, nem találtam róla információt, viszont a facebookos csoportban kaptam választ. De amikor odaértem az árushoz, azért megkérdeztem, hogy van-e információja arról, hogy melyik nem tartalmaz glutént. Mondta, hogy úgy tudja egyik sem, laktózérzékenyek csak a citromosat fogyaszthatják (nála, mert ott ez volt az egyetlen víz alapú...nem volt nagy a kínálat), szerinte glutén nincs benne, de inkább odaadja és olvassam el, nehogy rosszat mondjon. Előkeresett egy nagy mappát és egyenként kitette elém a papírokat rajtuk az összetevőkkel. Néhányat elolvastam, de mondtam neki, hogy nem akarom húzni az idejét, nézzük meg a vattacukrosat, mert olyat ennék. Abban sem volt glutén így nyugodtan vettem. Nem győztem hálálkodni neki, amiért ennyire kedves volt, hogy előpakolt mindent, körülbelül 800-szor megköszöntem neki. Habár ha belegondolunk, ez lenne a természetes, csak sajnos a mai világban nem sokszor találkozunk ilyen hozzáállással.

Share:

2 hozzászólás

  1. ha minden igaz, szentjánoskenyér-lisztet tartalmaz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szentjánoskenyér lisztet az élelmiszeriparban térfogatnövelőként, stabilizálószerként és emulgeálószerként alkalmazzák. Tény, hogy a túlzott (!) fogyasztása nem jó hatással van a szervezetre, de glutént nem tartalmaz.

      Törlés