Kiakadtam level 100.

Péntekre kaptam időpontot a gasztroenterológushoz azzal a céllal, hogy kérek igazolást a lisztérzékenységemről. Sajnos az az orvos, aki engem vizsgált tavaly és megállapította a glutén-és laktózérzékenységet, már nem rendel itt, csak Kaposváron... úgy tűnik nem úszom meg, hogy ne utazzak le egy papírért Kaposvárra. Na,de lássuk csak szépen sorjában a dolgokat.
Amikor Anyukám telefonált, hogy időpontot kérjen, egyetlen hozzáfűznivalója volt az asszisztensnőnek a beszélgetéshez, hogy éhgyomorra érkezzen a beteg. - Egy papírért? - Igen, a doktor úr ragaszkodik ahhoz, hogy minden beteg éhgyomorra érkezzen.
Oké, ezt jó nagy hülyeségnek tartom, mert ha tükrözni akar, ahhoz nem elég, hogy csak éjfél után nem eszem. Nem mentem éhgyomorra, mert én a vékonybélbiopsziát nem engedélyezem, ha meg ellenőrző vérvételt szeretne csinálni, akkor visszamegyek következő héten.
Tavaly a kedves doki is kérdezte, hogy nem megyek-e bele, mondtam hogy nem, mert a vérvétel megmutatta, most miért kell azért szenvedni, hogy kiderüljön, "jaa, tényleg"... arra meg nem vagyok kíváncsi, hogy mennyire van leépülve a bélfalam... majd helyrejön ha diétázom. És minél előbb el akartam kezdeni a diétát, mert akkor nagyon rosszul voltam. A vérvételből kiderült, hogy mi a helyzet, a szigorú diéta tartása mellett a +5 kg és a folyamatosan csökkenő puffadás azt hiszem igazolja, hogy a vérvétel sem tévedett.
Szóval egy kis időutazás után vissza a péntekhez.
Megérkeztem a dokihoz, kijött az asszisztensnő, mondtuk, hogy mindössze egy papír lenne az, amiért jöttünk. (Egyébként előtte mindenki mondta, hogy ez a doki egy rettenet, és ne csodálkozzunk, ha nem ad semmit.)
Bementem, kérdezte mi a panaszom. Mondtam, hogy az egy évnyi diétának köszönhetően hála Istennek semmi, és elmondtam miért jöttem.
Hát ő ezt nagyon sajnálja, mert nem adhat igazolást, hiszen nincs igazolva a betegségem, ugyanis a vérvétel nem bizonyít semmit. Ide igenis biopszia kell. Mondtam neki, hogy ez tévedés, hiszen amennyiben a vérvétel +, az alighanem elég egyértelmű.
Akkor sem adhatja ki a papírt, visszajövök jövőhéten tükrözésre?
Ez volt a következő pont, amikor leesett az állam. Itt is én töltöttem be a tájékoztató fél szerepét, hogy több, mint egy évnyi szigorú diéta után vajon fog még valamit látni? Hiszen amikor anno vért vettek, illetve szó volt a biopsziáról is, egy hét telt el a konzultáció és a vizsgálat között és a doktor szigorúan felhívta a figyelmem arra, hogy eszembe ne jusson elkezdeni a diétát, mert akkor fals eredményt fog kimutatni. Na most itt nem egy hétről, hanem 56 hétről volt szó.
A kérdésemre a válasz az volt, hogy valamit nyilván fog látni.
Hát valamit nyilván, de abból ő nem fog diagnózist felállítani, mert az elváltozások ennyi idő alatt már helyreálltak. Hiszen a lisztérzékenyek azért mennek évente ellenőrzésre, mert negatív eredményt várnak, és abból nem az derül ki, hogy nem lisztérzékenyek, hanem hogy jól tartják a diétát.
Úgyhogy úgy lettem elküldve a rendelőből, hogy én nem vagyok lisztérzékeny, hiszen a vérvétel az semmit nem igazol, a betegségem nincs bizonyítva... De azért nem ettem meg hazafelé egy zsemlét...
Úgy érzem, hogy érettségivel és (eddig) két évnyi tanulással a PTE BTK Kommunikáció és médiatudomány szakán simán elmehetnék gasztroenterológusnak...

Share:

6 hozzászólás

  1. az én dokim egy angyal és évente tükröz...igenis fontos, mert sok mindent néznek és szövettan stb..nem tudom kapok-e értesítést ha írsz ezekre választ, de szívesen segítek majd:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban fontos, de ma már vérvétel is elég a diagnózis felállításához. Az volt a problémám, hogy a diagnózis felállítása végett akart tükrözni több, mint egy évnyi diéta után. Kontroll végett, valamint szövettan miatt érhető, de szerintem egy évnyi diéta után a biopszia fals eredményt fog adni, abból nem tudja már megállapítani, hiszen a bélbolyhaim visszaépültek. Közölte velem, hogy nem vagyok lisztérzékeny, mert csak vérvétel mutatta ki és az nem elég. Botrányos ez a doki, elég rossz hírneve van... :/
      Köszönöm szépen a segítséget, de van nekem egy nagyon kedves orvosom, csak oda nehéz bejutni. Most megyek én is kontrollra. :)

      Törlés
  2. Szia, nem rég találtam a blogodra, el is kezdtem az elejéről olvasni:)
    A három éves lányom LÉ, egy év vizsgálat után augusztusban derült ki róla. Mi is jó sok kört mentünk, mire bélbiopszia nélkül (mert nem gondolom, hogy egy három évesnek tényleg szüksége van rá) megállapították a betegségét. Mi Budapesten élünk, de ehhez Szegedre kellett utaznunk, ahol a főorvosnő egy tündér! Többszöri vérvétel (genetikai hajlam) alapján megkaptuk a szükséges papírt.
    Egyébként az orvos mondta, hogy a megállapításhoz már igenis elég a vérvétel, de itt Pesten kerekperec közölte az orvos, hogy ő bizony csak akkor ad papírt, ha bevisszük a kórházba a lányt...
    Hogy ne legyen annyira egyszerű, most kontrollra Kecskemétre járunk három havonta, mert sajnos nem lett jó a lánykám fél éves eredménye.
    Köszönöm az itt leírtakat, okosodom, a jó recepteket meg írom ki egy füzetbe, hogy Violám ne az én "próbálkozásaimat" egye, hanem végre ő is ehesse azt a finom zsömlét;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is köszönöm szépen, hogy olvasol, örülök, hogy megtaláltál. :)
      Igen, sajnos valóban nehéz jó orvost kifogni, mint írtam, nekem elsőre sikerült, csak "elköltözött". De örülök, hogy találtatok egy tündér-doktornőt, aki ért a kislány nyelvén és érti is a dolgát. Én is úgy tudtam, hogy elég a vérvétel, így a véreredmény után rögtön átálltam a diétára, mert már nagyon rossz állapotban voltam. Nem gondolom, hogy - már - 2 évnyi regenerálódás után vissza kéne terhelnem magam, hogy biopszia alapján is ki tudják mutatni a gluténérzékenységemet. Ez lenne a legnagyobb hiba.
      Remélem egyre csak javulni fog a kicsilány állapota és eredménye is, sok-sok kitartást és erőt kívánok Nektek! :)

      Törlés
  3. Az előbbiekről jutott még eszembe, hogy nálatok kiderült/ van-e még más LÉ? Érdekes dolog ez, mert kinézetre én simán az lehetnék (47 kg vagyok éppen), de mégsem ezt mutatta a vérvétel. Az én rokonaimat is leszűrték (anyukám, öcsém), akikre simán illett volna a puffadt has, vékonyság miatt, de egyikük sem LÉ. Most épp a férjem volt emiatt vérvételen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon érdekes, mert a Te családodban tipikusan a lisztérzékenység tünetei mutatkoznak meg, pont ahogy írod. Hallottam olyan feltevést is, hogy a vérvétel nem mindig mutatja ki az eredményt... nem tudom, ez mennyire igaz...
      Nálunk senki nem volt még ezzel kapcsolatban vizsgálaton, pedig én sürgetem őket, mert valakitől nyilván örököltem én is. Hétfőn megyek a rendes dokihoz Kaposvárra kontrollra és Testvérem jön velem, mivel most ő is egyre jobban savas meg puffadt, kéri, hogy nézzék meg, mert ugye a genetika miatt is bőven van rá esély. Apukámnak is vannak tünetei, amik utalhatnak erre, de Őt sehogyan sem tudom rávenni a vizsgálatra. Viszont most egyre valószínűbb, hogy a Nagymamámat (Apukám édesanyját) ki fogják vizsgálni, mert sav miatt volt gyomortükrözésen és nem lett valami fényes az eredménye...
      Szóval az én családomban is vannak tünetek... Remélem utánajárnak, mert ha nem lisztérzékenyek, akkor megnyugodhatnak, ha viszont igen, akkor minél előbb át kéne állni a diétára, mielőtt teljesen tönkreteszik a szervezetüket...

      Törlés