Gluténmentes fánk RIZSLISZTBŐL

Minden egoizmus nélkül állíthatom, hogy újra és újra pozitívan kell csalódom önmagamban. Körülbelül 8 hónappal ezelőtt indítottam a "Kelt tésztát rizslisztből" projektemet, hiszen nagyon jól tudom, hogy rengetegen nem tudják megengedni maguknak a drága lisztkeverékeket. Korábban soha nem gondoltam volna, hogy a kényes rizsliszt alapot szolgáltathat egy puha kelt tésztának, nemhogy ilyen tökéletes alapot! Ezúttal a fánkot alkottam meg rizslisztből, könnyű, puha fánkok lettek... először el sem hittem. 
A család többi tagja szerint is isteni, megvolt a tesztelés, úgyhogy ismét egy fantasztikus rizslisztes recepttel állok elétek :) 

Hozzávalók
  • 300 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj 
  • 60 g porckor
  • 2 g só
  • 4 g porélesztő
  • 210 ml tej
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott margarin
  • 1 mk. rum
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, porcukorral, sóval, porélesztővel, ráöntöttem a meleg tejet és a benne felolvasztott vajat, beleütöttem a tojást és robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát. Először kb. egy folyós trutyi, majd már kezd alakot ölteni, de még mindig ragad - ez így teljesen normális. Néhány percig dolgoztam rajta a géppel, majd letakartam és kb. 50 percig kelesztettem. Gyönyörű levegős kelt tésztát kaptam, mire visszamentem a konyhába.
A nyújtólapomat vékonyan megolajoztam, ezen átgyúrtam a tésztát, majd kb.1,5 cm vastagra nyújtottam és 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam - 21 db lett.
Letakartam a kis fánkokat és még 20 percig hagytam őket kelni.
Olajat hevítettem - figyeljünk rá, hogy ne legyen nagyon forró, mert akkor hirtelen megkapja a fánkokat és nem tudnak szépen átsülni. A fánkok közepébe mélyedést nyomtam, majd a mélyedéssel lefelé tettem őket az olajba. Körülbelül 2-2 percig sütöttem mindkét oldalukat, majd papírtörlőre szedtem ki őket.
Amikor kijött az első adag, nem bírtam a véremmel és már haraptam is egy forró példányban - ekkor éreztem rajta a rizsliszt ízét. De utána vártam még pár percet, ez a rizses íz teljesen elment és isteni, puha fánkokat falatoztam immár porcukorral és házi sárgabarack lekvárral.
Nagyon-nagyon-nagyon finom! Imádta a család :)









Share:

0 hozzászólás