Gluténmentes fánk RIZSLISZTBŐL

Minden egoizmus nélkül állíthatom, hogy újra és újra pozitívan kell csalódom önmagamban. Körülbelül 8 hónappal ezelőtt indítottam a "Kelt tésztát rizslisztből" projektemet, hiszen nagyon jól tudom, hogy rengetegen nem tudják megengedni maguknak a drága lisztkeverékeket. Korábban soha nem gondoltam volna, hogy a kényes rizsliszt alapot szolgáltathat egy puha kelt tésztának, nemhogy ilyen tökéletes alapot! Ezúttal a fánkot alkottam meg rizslisztből, könnyű, puha fánkok lettek... először el sem hittem. 
A család többi tagja szerint is isteni, megvolt a tesztelés, úgyhogy ismét egy fantasztikus rizslisztes recepttel állok elétek :) 

Hozzávalók
  • 300 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj 
  • 60 g porcukor
  • 2 g só
  • 4 g porélesztő
  • 210 ml tej
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott margarin
  • 1 mk. rum
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, porcukorral, sóval, porélesztővel, ráöntöttem a meleg tejet és a benne felolvasztott vajat, beleütöttem a tojást és robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát. Először kb. egy folyós trutyi, majd már kezd alakot ölteni, de még mindig ragad - ez így teljesen normális. Néhány percig dolgoztam rajta a géppel, majd letakartam és kb. 50 percig kelesztettem. Gyönyörű levegős kelt tésztát kaptam, mire visszamentem a konyhába.
A nyújtólapomat vékonyan megolajoztam, ezen átgyúrtam a tésztát, majd kb.1,5 cm vastagra nyújtottam és 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam - 21 db lett.
Letakartam a kis fánkokat és még 20 percig hagytam őket kelni.
Olajat hevítettem - figyeljünk rá, hogy ne legyen nagyon forró, mert akkor hirtelen megkapja a fánkokat és nem tudnak szépen átsülni. A fánkok közepébe mélyedést nyomtam, majd a mélyedéssel lefelé tettem őket az olajba. Körülbelül 2-2 percig sütöttem mindkét oldalukat, majd papírtörlőre szedtem ki őket.
Amikor kijött az első adag, nem bírtam a véremmel és már haraptam is egy forró példányban - ekkor éreztem rajta a rizsliszt ízét. De utána vártam még pár percet, ez a rizses íz teljesen elment és isteni, puha fánkokat falatoztam immár porcukorral és házi sárgabarack lekvárral.
Nagyon-nagyon-nagyon finom! Imádta a család :)









Share:

5 hozzászólás

  1. Szia!
    Tej helyett lehet cocomast vagy más növényi tejet használni?
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Tej helyett növényi tejet használhatnék
      Köszönöm

      Törlés
  2. A fank egyáltalán nem lett olyan, mint írod! Nem kelt meg !jó tömör még nem sütöttem ki, de ebből nem hiszem, hogy laza valami lesz! Mindent úgy csináltam, mint ahogy írtad!

    VálaszTörlés
  3. A fánk egyáltalán nem kelt meg és sütés után is tömör tésztás,ami még kihűlve is ugyanolyan. Sajnos ízre is csak jóindulattal mondható fáknak.

    VálaszTörlés
  4. Én megcsináltam növényi tejjel és fantasztikus finom lett. Meg is kelt a tészta, kívül ropog, belül puha! Annyi, hogy fele mennyiséget csináltam 3 g porélesztővel.
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés