Gluténments kávés-karamellás piskótatekercs

Hétvégén ünnepeltük Nagymamám névnapját - nálunk már csak ilyen ünneplős ez az augusztus, és még mindig nincs vége. :)
Ismét az ünnepelt ízlését igyekeztem figyelembe venni, így a kávé és a karamell volt az, amit tovább kellett gondolnom.
Mivel ezúttal nem szülinapi buli volt, így gondoltam, nem sütök tortát, ezért döntöttem a piskótatekercs mellett, hiszen az ugyanannyira finom, viszont mégsem torta. Tortázunk még mi augusztus végén! :D

Hozzávalók

  • 5 tojás
  • 3 ek. rizsliszt
  • 2 ek. Mester család süteményliszt
  • 4 ek. cukor
  • 8 g sütőpor 
  • 1 csapott ek. Nescafé
A tojások fehérjét felverjük, a sárgáját habosra keverjük a cukorral és a nescaféval. Hozzáadjuk a sütőporral és egymással kikevert liszteket, majd óvatosan hozzáforgatjuk a sárgájához.
Sütőpapírral bélelt tepsin szétterítjük és 175 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
Utána egy vizes sütőpapírra tesszük, és még melegen feltekerjük - így nem fog törni.

Krém

  • 300 ml tej
  • 1 ek. cukor
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapudingpor
  • 8 szem tejkaramella
  • 200 ml habtejszín
A tejben felolvasztjuk a tejkaramellákat, majd megfőzzük benne a cukorral kikevert pudingot. Ha kihűlt, felverjük a tejszínt és robotgéppel hozzádolgozzuk a pudinghoz.

A kihűlt piskótatekercset megkenjük a krémmel, feltekerjük, kívülről is bevonjuk. Én kis apróra morzsolt tejkaramellával és tortadarával díszítettem, de ez már tényleg csak ízlés kérdése. :) 





Share:

0 hozzászólás