Gluténmentes almás galette rizslisztből

Ősszel az almás finomságok szezonja van, így most a galettet is almával készítettem. Abban szerintem mindannyian egyetértünk, hogy a fahéj meg az alma együtt verhetetlen páros, így ezzel az ízvilággal mellé már nem lőhetünk. 

Melegen érdemes fogyasztani, mert úgy a legfinomabb. :) 

Hozzávalók
  • 145 g rizsliszt
  • 5 g útifűmaghéj
  • 1 csipet só
  • 10 g cukor
  • 65 g margarin
  • kb. 2 ek. tejföl
  • 2 alma
  • cukor
  • fahéj
  • citromlé
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, sóval, cukorral, majd hozzáadtam a margarint és a tejfölt és simára gyúrtam a tésztát. Hagytam picit pihenni, hogy a rost dolgozzon, addig megmostam és felkockáztam az almákat (mivel ez egy nagyon gyors édesség hírében áll, még azzal sem húztam az időt, hogy meghámozzam, az almát, legalább így maradt egy kis szép piros színe :)), meglocsoltam citromlével, majd megszórtam cukorral és fahéjjal.
A tésztát két gombócra osztottam, kinyújtottam őket, majd a közepükön eloszlattam a felkockázott, felturbózott almakockákat és körbekentem vajjal. Felhajtottam a tészta széleit, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket és megkentem felvert tojással.
180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt szépen meg is sültek. :) 





Share:

1 hozzászólás

  1. Nekem sajnos nagyon porhanyós lett a tészta, nem is tudtam kinyújtani egyáltalán. Darabokra hullott.

    VálaszTörlés