Gluténmentes grillázs torta

Tegnap volt Anya születésnapja és bár hadakozott, hogy ne süssek tortát, nincsen születésnap torta nélkül, így hajthatatlan voltam. 

2 éve karamelltortát sütöttem neki, ami szerinte élete tortája volt, így mindenképpen valami hasonlót szerettem volna, ami mégsem ugyanaz. Így kötöttem ki a grillázs torta mellett. :) 

Első körben sütöttem két 3 tojásos piskótát a 20 cm-res tortaformámban az alábbiak szerint.

Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 3 ek. rizsliszt
  • 3 ek. cukor
  • 6 g sütőpor
  • kevés víz
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a sütőporral elkevert rizslisztet és igény szerint még egy pici vizet. Óvatosan hozzáforgattam a tojásfehérje habját és 175 fokos sütőben egyesével kb. 20 percig sütöttem.

Krém
Hozzávalók
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 300 ml tej
  • 2 ek. cukor
  • 250 ml növényi habtejszín
  • grillázs (cukrot olvasztunk - kb 250 grammnyit olvasztottam, majd ha megolvadt, akkor levesszük a tűzről és hozzákeverünk kb. 80 g aprított diót)
A vaníliapudingot tejben megfőztem a cukorral, majd mikor kihűlt, robotgéppel hozzákevertem a felvert tejszínt. A grillázst sütőpapírra öntöttem, majd mikor megkeményedett és kihűlt, apróra törtem.
A kihűlt piskótalapokat kettévágtam, majd rétegezni kezdtem: piskóta, krém, apróra tört grillázsdarabok... így haladtam felfelé.
A tortát kívülről bevontam a maradék krémmel és apró grillázsdarabkákkal díszítettem.



Share:

1 hozzászólás

  1. Nagymama vagyok a kis unokám és a kis menyem gluténérzékenyek!Szeretnék sütni nekik ezekből a csodálatos receptekből! Köszönöm szépen, és nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldalra!

    VálaszTörlés