Sütőtök krémleves

Egyszer már készítettem sütőtök krémlevest - talán két évvel ezelőtt -, ami a családnak nagyon ízlett, ám nálam valamiért nem volt nyerő. Bár elősütöttem a tököt, mégis nyersnek éreztem az ízét a levesben és szerintem nem is fűszereztem kellően. 
Tegnap ismét megpróbálkoztam vele, gondoltam ezúttal egy saját receptet dobok össze, ha az én ízlésemnek megfelelően alakítom, úgy biztos ízleni fog. :) 
Hát, be is jött! 
Képzeljétek el, micsoda sikert aratott! A szüleim teljesen el voltak ájulva, mennyire finom, de a legnagyobb elismerés az volt, hogy Bálint, aki utálja a sütőtököt, azt mondta, hogy nagyon nagyon finom lett a leves. Sőt, mikor megkóstolta, a gulyáslevessel szemben ezt választotta! 
Csak fokoztam az élvezeteket, hogy pirított szalonnát tettem a tetejére, illetve mennyei fűszervajas bagettel tálaltam. 
Azt hiszem, erre mondják, hogy ezt nagyon jól eltaláltam. :) 

Hozzávalók
  • 500 g sütőtökpüré 
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1500 ml víz
  • 2 nagyobb szem krumpli
  • 1 alma
  • fűszerek (szárított zöldségek, aki használ ételízesítőt, annak az)
  • bors
  • 2,5 ek. tejföl
Egy kisebb sütőtököt megmostam, felvágtam apró darabokra és 190-200 fokos sütőben kb. 80 percig sütöttem. Biztosra mentem, hogy ezúttal tényleg alaposan át legyen sütve a tök és egyáltalán ne legyen nyers tök íze.
Amíg vártam, hogy hűljön a tök, nekiálltam a többi melónak. Felaprítottam a vöröshagymát és kevés olajon elkezdtem párolni. Időközben hozzáadtam a felaprított fokhagymát is, majd mikor kellően megpárolódtak, felöntöttem 1500 ml vízzel. Hozzáadtam a meghámozott, felkockázott krumplit és almát, sóztam, fűszereztem, és vártam, hogy a krumpli puhára főjön. 
Közben a tökdarabokról lehámoztam a héjukat (ebben az állapotban lett 500 g a tök), majd egy villával átnyomkodtam. Mikor megpuhult a krumpli, hozzáadtam a tökpürét is és összefőztem őket.
Egy rottyanás után levettem a tűzről, botmixerrel pürésítettem az egészet, majd visszatettem és sűrű kóstolások segítségével sóztam tovább. Megmondom őszintén, jóval több sót bírt el, mint amennyire gondoltam. Ha túl sűrűnek ítélitek meg, akkor még adhattok hozzá egy kis plusz vizet, én kifejezetten szerettem, hogy sűrűbb.
2,5 ek. tejfölt külön kikevertem egy kis lével, majd a leveshez adtam és így is felfőztem. 

A tetejére szalonnát pirítottam és a már korábban említett fűszervajas bagettel tálaltam. 





Share:

0 hozzászólás