Gluténmentes meggyes-mákos pite

Tökéletes laktató sütemény őszre... meg télre is! :)
Valamiért extrán rákaptam az őszi szezonra, nyomatom a meleg zoknikat, a kötött pulcsikat, a gyertyákat és természetesen a pitéket. :)
Múlt héten körtés, most meggyes-mákos. Bálint nem szereti a mákot, úgyhogy ő most ebből kimaradt, de mindenki más odavolt érte... édes mákos töltelék savanykás meggyel a tetején és egy kis omlós pitetészta. Fincsi. :)



Hozzávalók
Tészta
  • 350 g gluténmentes süteményliszt (nálam Schär mix C és Mester család süteményliszt keveredett)
  • 75 g cukor
  • 0,5 mk. só
  • 1 tk. sütőpor
  • 100 g vaj
  • 60-70 g tejföl
  • 1 tojás
Meggyes töltelék
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 100 ml víz
  • 3-4 ek. cukor
  • 0,5 citrom leve
  • 1 cs. gluténmentes vaníliás pudingpor
Mákos töltelék
  • 200 g darált mák
  • 100 g cukor
  • 30 g rizsdara
  • 100 ml forró tej
  • kb. 75 g tejföl
Tetejére
  • tojás


Először a meggyes tölteléket készítettem el, mert ennek kell idő, hogy valamennyire lehűljön. A meggybefőttet levével együtt egy lábosba öntöttem, hozzáadtam a cukrot, a citromlevet, majd mikor elkezdett forrni a leve, beleöntöttem a vízben kikevert pudingport és besűrítettem.
Mikor rottyant egyet, lehúztam a tűzről és hagytam hűlni.
A tészta hozzávalóiból egy nagyon rugalmas gombócot gyúrtam és letakarva félretettem, míg a mákos tölteléket is összekutyultam.
A darált mákhoz hozzáadtam a cukrot és a rizsdarát, majd leöntöttem a forró tejjel, alaposan átkevertem és tejföllel lazítottam rajta.

A tésztát 2/3-1/3 arányban elosztottam, majd rizslisztes felületen a nagyobbat kinyújtottam és egy nagyon picit kiolajozott piteformában eloszlattam. A pite aljára tettem a mákos tölteléket, majd rá a meggyeset, végül a maradék tésztát a pite tetejére szántam díszítésnek. 
A tetejét megkentem tojással, majd 175 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem a pitét.

Boldog őszt kívánok mindenkinek, aki megsüti ezt a finomságot, neki tutira az lesz!





Share:

0 hozzászólás