Sós karamellás körtés galette glutén- és tejmentesen

Rengeteg körténk volt itthon, így ideje volt valamit kezdeni a csapattal. Mivel imádom a karamellás édességeket, egy jelnek vettem mikor rátaláltam a fromJuci blogon ERRE a receptre.
Mindent a leírtak szerint csináltam annyi változtatással, hogy búzaliszt helyett Mester süteménylisztet használtam, kör alak helyett négyzet alakban készítettem el a pitét, valamint azonnal 1,5-szeres adagot készítettem. :) 

Úgyhogy így alakult a recept:

Hozzávalók
  • 300 g Mester család süteményliszt
  • 75 g cukor
  • 150 g Liga margarin (tejmentes)
  • annyi hideg víz, amivel jól formázható, gyúrható lesz a tészta
Töltelék
  • 5 körte
  • 60 g cukor
  • 1 ek. Mester család süteményliszt
  • 3 tk. citromlé
  • fahéj ízlés szerint
  • gyömbér ízlés szerint
  • sós karamella
  • sós, pörkölt földimogyoró
A karamellszószhoz én a régen bevált receptemet használtam, ITT megtaláljátok, annyi kivétellel, hogy ezúttal sóztam, hogy sós karamella legyen. 

Tetejére
  • 1 tojás
A karamellt a linken írtak szerint elkészítjük (+ só).
A tészta hozzávalóiból rugalmas gombócot gyúrunk - majd, amíg a töltelékkel dolgozunk, folpackba csomagolva, a hűtőben pihentetjük.
A körtéket kimagozzuk, cikkekre vágjuk és megszórjuk a cukorral, liszttel, fahéjjal, gyömbérrel, majd meglocsoljuk a citromlével és alaposan átkeverjük. 
A tésztát sütőpapíron kinyújtjuk, majd átemeljük egy tepsibe és megkenjük vékonyan egy kis sós karamellszósszal. A tészta szélét pár centiméteren üresen hagyjuk, a közepén eloszlatjuk a fűszeres körtecikkeket. A tészta szélét felhajtjuk, a körtékre locsolunk még egy kis sós karamellát, pörkölt mogyorót szórunk rá, a tészta szélét megkenjük tojással és 180 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük. 

ISTENI FINOM! Én tálalásnál még minden szeletet nyakon öntöttem a sós karamellával... belefulladtunk, fantasztikus volt!


Share:

0 hozzászólás