Gluténmentes medvehagymás pogácsa

... vagyis nem is pogácsa, nagy újító módjára háromszög alakban szaggattam ki a tésztát. 

Bálint nagypapájától kaptunk egy óriási adag medvehagymát, így neki is álltam egy óriási adag pogácsa elkészítésének. Néhány évvel ezelőtt sütöttem először medvehagymás pogit, mindannyian imádtuk, most pedig nem volt kedvem/időm bíbelődni a pogi szaggatással, hogy aztán újra összegyúrjam  a tésztát (a hajtogatott tésztának nem is tesz túl jót...), úgyhogy mindenki dolgát megkönnyítettem ezzel a háromszöges megoldással.



Hozzávalók
  • 500 g Schär Mix B
  • 1 ek. só
  • 1 csipet cukor
  • 7 g porélesztő
  • 250 g Liga margarin
  • 1 tojás
  • 190 g tejföl
  • 75 ml langyos tej
  • Töltelékhez:
    • 110 g Liga margarin
    • 180 g medvehagyma
  • Tetejére:
    • tojás


Elkészítés:
A langyos tejben a cukor kíséretében felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval, elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a felfutott élesztőt, tojást, tejfölt és robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát. Letakartam és 50 percig hagytam pihenni.
A medvehagymát apróra vágtam, a margarint félig megolvasztottam, ráöntöttem a felaprított medvehagymára és alaposan átkevertem.
A megkelt tésztát rizslisztes felületen vékonyra nyújtottam, megkentem a töltelékkel, behajtottam jobbról, balról, majd ismét megkentem, ezúttal alulról, felülről hajtottam be, letakartam és 10 percet pihentettem. Kinyújtottam a tésztát és a kenegetős-hajtogatós folyamatsort még egyszer megismételtem.
Ismét letakarva pihentettem egy picit, majd kb. 2 cm vastagságúra nyújtottam a tésztát, megkentem felvert tojással és háromszögeket vágtam belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és 175 fokos sütőben pirulásig sütöttem.

Recept forrása: schaer.com


Share:

0 hozzászólás