Gluténmentes körtés béles

Valamelyik nap nézegettem régi kedvenc főzőműsoromat a Gasztropuccsot - IMÁDTAM! Kozi és Döme hatalmas kedvenceim voltak... és az első adásban, amit kidobott a YouTube, Kozi almás-körtés bélest készített.

Mivel még mindig volt vagy 10 szem a rengeteg körténkből és már nemigen fogyogatott, így másnap neki is álltam a körtés béles gluténmentes verziójának.
Elképesztően finom lett, igazi őszi csemege.





Hozzávalók
  • 300 g gluténmentes süteményliszt (Schär mix C-t és Mester süteménylisztet kevertem)
  • 150 g vaj
  • 70 g cukor
  • 2 ek. tejföl
  • 1 csipet só
  • + 1 ek. gluténmentes zsemlemorzsa
Töltelékhez
  • 10 szem körte
  • cukor a körte édességének megfelelően - én kb. 50 g-ot tettem bele
  • fahéj bőséggel
  • kb. 2 ek. citromlé
  • 1-2 ek. gluténmentes zsemlemorzsa
Tetejére
  • tojás


A körtéket meghámoztam, majd lereszeltem. Hozzáadtam a cukrot, fahéjat, citromlevet, átkevertem és addig főztem, míg el nem főtt a leve - egy kicsi lé így is maradt rajta, de miután hagytam hűlni, egy kis zsemlemorzsát kevertem hozzá és így már nem volt "leves".
A lisztekhez hozzáadtam a cukrot, sót, elmorzsoltam a vajjal és a tejföllel - ha ragacsosnak érzitek, gyúrjatok még lisztet hozzá, ha nagyon száraznak, mehet még bele tejföl. 
A tésztát kettéválasztottam - az egyik gombóc legyen egy kicsit  nagyobb a másiknál - majd a nagyobb részt lisztezett felületen vékonyra nyújtottam és picit megolajozott piteformába tettem. Megszórtam egy kis gluténmentes zsemlemorzsával, majd eloszlattam rajta a tölteléket, a tetejére pedig a maradék tésztából "rácsot" készítettem és megkentem tojással. 
175 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem, nagyon finom lett! 

Share:

0 hozzászólás