Gluténmentes esküvőt szervezünk - 2. rész: Vacsora, sütemények és a torta



Az előző bejegyzésben arról írtam, milyen nehéz volt megtalálnunk a helyszínt, minden kudarcot és újabb keresgélést dokumentáltam! :D
Ott írtam arról is, hogy már eldöntöttük: az egész lakodalom gluténmentes lesz...

Gluténmentes lagzis vacsora

... egyrészt, így nem kell kétféle ételt készíteni, másrészt, biztosan nem lesz keresztszennyeződés, ami egy hatalmas előny, hiszen én egy apró szennyeződés után is napokra elköszönök a társaságtól - az ember saját lakodalmán ez azért barátok között is kerülendő. 
Miért egyszerűbb így? Gondoljatok végig egy hagyományos lakodalmas menüt: húsleves, sültes tál sokféle finomsággal, köretek, töltött káposzta, torta és sütemények.
Na, a vacsora részt tekintve, mi az, amit gluténmentesre kell cserélnünk: 
  • cérnametélt a húslevesbe
  • rizsliszt, zsemlemorzsa a rántott ételek panírozásához
  • esetleg egy kis plusz liszt, ha valamit sűríteni kell, de előreláthatólag ilyen nem is lesz

55-60 főre ezekből sem kell olyan ipari mennyiség, de ha így keresztszennyeződéstől mentesen, egy főzéssel megoldható az egész lakodalom, azért józan ésszel végiggondolva, valóban sokkal egyszerűbb, ha minden gluténmentesen készül.
Persze, fűszerek, ilyesmi mind gluténmentes lesz, de ez nem plusz tétel, csupán majd egyeztetni fogunk, hogy milyen fűszerek azok, amik gluténmentesek és akkor azokat fogják használni.
A pontos menüt egyelőre nem szeretném megosztani, azért ne tudjanak a vendégek mindent előre :) - de ha igényt tartotok rá, akkor az esküvő után ezt is pontosan le fogom írni!

És mi van a süteményekkel?

Azt hiszem, Anyától örököltem azt a tulajdonságomat, hogy amit tudok, szeretek magam csinálni és 5 ember teherbírásával rendelkezem egyszerre. Anya, mint az ügyeletes Örömanya olyan egyszerűséggel vállalta be, hogy majd mi megsütünk mindent a lakodalomra, mintha mi sem lenne természetesebb ennél. Nagy tervező lévén már össze is írta - a blogról válogatva - milyen süteményeket fogunk előtte megsütni, már az ütemterv is megvolt, mit, mikor, melyiket mennyi idővel előtte lehet elkészíteni, mi az, aminek kifejezetten jót tesz, hogyha áll és összeérnek az ízek. 
Tudnivaló, én is ez a típus vagyok, aki amit bír, azt vállal, de mivel alapvetően sajnos nem vagyok egy buddha és hajlamos vagyok ráparázni dolgokra, ezt az előtte lévő ipari sütögetést örömmel kiadtam volna a kezünkből. 
Na és akkor itt jön az képbe, hogy hiába vannak nagyon jó cukrászdák a környéken, gluténmentes sajnos egy sem akad közöttük.
Szerencsére egykori pécsi diák lévén évekkel ezelőtt megismertem a Mester család termékeit - imádtam a frissen kisütött pékáruikat és süteményeiket. Islerért és mignonért mindig beugrottam, ha volt, mit ünnepelni - és mivel elég szorgos tanuló voltam, természetesen mindig akadt valami ünnepelnivaló. :D 
Amíg Kriszta is pécsi diák volt, addig ő, mikor már nem, utána Bálint vette át azt a szerepet, hogy minden születésnapomra mennyei tortát rendeltek a Mester család üzletében, így mindig olyan tortám volt, ami egyszerre volt gluténmentes, nagyon finom és nem nekem kellett elkészíteni! Imádtam, hogy volt ilyen lehetőség!
Így jött az ötlet: a Mester család rengetegféle mentes süteményt és tortát készít, amik ráadásul nagyon finomak, tőlük tudnánk rendelni. Ám, amit már kiemeltem: itt, a környékünkön sajnos elég gyér a gluténmentes opció és Mester üzlet is legközelebb 90 km-re van tőlünk. 

Minden erőmmel azon vagyok, hogy valahogy meg tudjuk oldani a torta szállítását - várhatóan kánikulában és ilyen távolságban. Szerencsére Mester Miklós tökéletes partner ebben és igyekszünk a legjobb megoldást megtalálni erre.
Úgyhogy a mentes sütemények és a menyasszonyi torta a Mester családtól lesz, már alig várom, hogy lássam! Biztos vagyok benne, hogy csodás és isteni finom lesz! :)

Share:

0 hozzászólás