Kenyérke

Ahogy mi csináljuk...

Ma a kenyérsütésről fogok írni, ahogy Anya szokta sütni. Kenyérsütő gépet használunk, pedig sokaktól hallottam, hogy a sütőben, főleg kemencében sütött kenyerek mennyivel finomabbak. Na, most nálunk maximum a sütő jöhetne szóba, de a sütős kenyérnek még nem találtuk meg a megfelelő receptjét. :)
Ez a kenyér, aminek a hozzávalóit leírom, frissen isteni finom. Én világéletemben imádtam a friss kenyeret, ennek az örömét nem lehet elvenni Tőlem még most sem. Ott vagyok meglőve, hogy nem kell megvárnom, hogy elteljen 3 nap ahhoz, hogy kiszáradjon, hanem már előtte olyan száraz, hogy szinte ahogy nyelek, a torkomra tapad. Ezt elég érdekesen írtam körül, de remélem értitek. Pláne, amikor felolvasztom. Ugyanis 2 szeletenként celofánba, majd pici kis nylontasakokba téve lefagyasztjuk őket, mert ha nincs lehetőség arra, hogy friss kenyeret süssünk, valamit azért enni kell. Ha nagyon száraz már, akkor pirítva szoktam enni.
Anya vagy este, vagy reggel süti meg a kenyeret, attól függ, mennyi van még az előzőből. Jobban preferálom a reggel készült kis kenyereket, mert nagyon jó kenyérillatra ébredni :)
2 óra kell ahhoz, hogy elkészüljön, várok pár percet, míg hűl egy picit, aztán már eszem is.

3 dl langyos vízben 1 kk cukor társaságában felfuttatunk 10 g élesztőt. Beleöntjük a gépbe, ahogy 1 ek olajat is, majd 200 g Schär mix B-t, 100 g Glutenix Alfamix-et és 10 g sót is utánuk küldünk, beállítjuk a 2 órás programot, és itt a munkánk be is fejeződött. :)


Frissen nagyon finom, bár hamar szárad. Ha valakinek van tökéletes gm kenyér receptje, szívesen fogadnám!
Legyetek jók! :)

Share:

4 hozzászólás

  1. Szia Dóri! Szeretnélek megkérdezni, hogy tudnál-e ajánlani kenyérsütő gépet, esetleg amit ti használtok, mennyire praktikus, mennyire vált be nektek? Válaszodat előre is nagyon köszönöm. Üdvözlettel, Teó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Teó!
      Először is nagyon köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy itt vagy és olvasol :) A mi kenyérsütő gépünk egy nagyon régi Hauser márkájú gép, de igazából azóta lett befogva, hogy én gluténérzékeny lettem. Jóval előtte kaptuk, így nincs is rajta gluténmentes kenyérsütő program, meg semmi extra. Anya azt mondta, hogy az a lényeg, hogy 2 órás program legyen rajta, ő mindig azt használja. :) Nem tudom mennyivel jobb, vagy több az a gép, ami konkrétan erre "szakosodott", biztos van valami előnye, de szerintem ez is elég jó szolgálatot tesz. :) Már új recept alapján készítjük a kenyeret, tervezem, hogy a közeljövőben lesz egy bejegyzés róla. Akkor le is fotózom a gépet, és akkor pontosan meg tudom mutatni, hogy milyen fajta. :)
      Remélem jól teltek az ünnepek, és akkor igyekszem minél előbb elkészíteni ezt a bejegyzést, hogy segíteni tudjak.
      További szép napot kívánok: Dóri

      Törlés
    2. Kedves Dóri!
      Nagyon örültem a válaszodnak, köszönöm szépen.
      Az elmúlt napok kenyérsütők vadászásával teltek, végre sikerült megtalálni a számunkra megfelelőt, természetesen glm.programmal rendelkezőt (Panasonic SDZB 2502BXE ). Igaz, még csak az internetes rendelésen vagyok túl, de már izgottan várom azt a napot, amikor az általad leírt receptek alapján elkészíthetem a kicsi, formás kenyereket. :)
      Mindig nagy örömmel olvaslak és még egyszer köszönöm a hasznos, mindennapokat szinesítő receptjeidet. Szép estét kívánok, Teó

      Törlés
    3. Kedves Teó!
      Nagyon jó kis gépnek tűnik, remélem, be is fog válni. :)
      Saját géppel aztán majd variálhatod a recepteket, meg válogathatsz, Neked/Nektek mi és hogyan ízlik a legjobban.
      Örülök, hogy rendszeres olvasó vagy, és természetesen annak is, hogy néha tudok segíteni. Hiszen ezért vagyok itt, úgyhogy én is köszönöm Neked. :)
      Szép napot és jó egészséget kívánok! :)

      Törlés