Gluténmentes csokitorta

Apa születésnapját, Kriszta névnapját ünnepeltük a héten, így egy olyan tortával szerettem volna előállni, aminek mindenki örül - mint utólag kiderült, a Kriszta valami gyümölcsösnek jobban örült volna... :D Na, majd jövőre!

Két piskótát készítettem, egy simát és egy kakaósat, mindkettőt a 28 cm átmérőjű tortaformában sütöttem ki.

Hozzávalók a sima piskótához:
  • 6 tojás
  • 6 ek. cukor
  • 6 ek. rizsliszt
  • 1 tk. sütőpor
Hozzávalók a kakaós piskótához: 
  • 5 tojás
  • 5 ek. cukor
  • 4 ek. rizsliszt
  • 1 ek. kakaópor
  • 1 tk. sütőpor
A tojásokat kettéválasztottam; a fehérjét habbá vertem, a sárgáját habosítottam a cukorral. Utóbbihoz hozzákevertem a sütőporral (+ kakaóporral) elkevert lisztet, majd óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét és 170 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöttem őket.

Krém
  • 1 cs. gluténmentes csokipuding
  • 1 cs. gluténmentes tejszínes puding
  • 550 ml tej
  • 5 ek. cukor
  • 60 g étcsokoládé
  • 400 ml növényi habtejszín
  • 200 g Liga margarin
  • + kakaópor, porcukor
A krémhez a pudingporokat a cukor és a tej kíséretében nagyon sűrűre főztem (mikor felforrósodott a eldolgoztam. Ekkor megkóstoltam, és még ízlés szerint kakaóporral, cukorral ízesítettem. 

A piskótalapokat 3 részre vágtam, így lett 6 lapom. A lapokat egy kis rumaromás kávéval meglocsoltam, majd megtöltöttem a krémmel és kívülről is bevontam a tortát. Annyi krémet hagytam, hogy a tetejét habnyomóval tele tudtam nyomni kis "csillagokkal" (milyen profin fogalmazok basszus :D ), ebbe ültek bele a csokik, karamelladarabkák, különféle dekorációs, de főként gasztronómiai értéket képviselő elemek. 


Share:

0 hozzászólás