Glutén- és tejmentes kürtőskalács

... az úgy volt, hogy...

Apa kb. 1-2 hete kérdezte, nem sütök-e valamikor kürtőskalácsot. Régen többször csináltam a sütőben, kólásdobozokon készülő változatot, de én most olyan igazit szerettem volna. 
Ezt így megvitattuk, majd eltelt az a bizonyos 1-2 hét mindenféle kürtőskalács és arról való megemlékezés nélkül. 
Tegnap eszembe jutott, hogy most már azért csak itt lenne az ideje, Apa elő is kapta a kis kürtőskalács sütő rudakat, amiket ezer éve vett, de még nem használtuk őket.
Én bedagasztottam a tésztát, Apa és a sógorom (!) pedig azonnal neki is láttak a sütő elkészítésének. Kreatív család lévén igazából egy talicskára volt szükség, valamint néhány vasrúdra, amiket összehegesztettek, majd kialakították a sütőrudaknak szükséges lyukakat.
Amíg kelt a tészta, készült a parázs is! :)

Hozzávalók (5 kürtőshöz)
  • 350 g Nutri Free Mix per Pane
  • 5 g porélesztő
  • 1 tk. útifűmaghéj
  • 1 csipet só
  • 60 g cukor
  • 1 cs. vanílás cukor
  • fél biocitrom reszelt héja
  • 200 ml rizstej
  • 60 g Liga margarin
  • 1 tojás
  • Kenéshez:
    • olaj
    • kristálycukor
A lisztet elkevertem a porélesztővel, útifűmaghéjjal, sóval, cukorral, vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal, ráöntöttem a meleg tejet és a benne megolvasztott margarint, beleütöttem a tojást és robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát.
Letakarva 50 percig kelesztettem. 
Megolajozott nyújtólapon kinyújtottam kb. 0,5 cm vastagra, majd kb. 3 cm széles rudakat vágtam belőle és a megolajozott sütőfára tekertem - én nem fedésben tettem, csak szorosan, egymáshoz közel. A feltekert tésztát a rúddal együtt meghengergettem, így szépen összetapadtak, majd megkentem olajjal, és így is kelesztettem őket kb. 20 percig.
Sütés előtt bő kristálycukorba forgattam őket, majd szépen elkezdtük sütni a parázs felett. 
El fogtok ájulni, ahogy a cukor megkaramellizálódik rajta és konkrétan ropog, amikor beleharaptok! ISTENI!! Csupa nagybetűkkel :)
Miután kisült, aki szeretné, a további élvezetek érdekében még fahéjas/kakaós porcukorban vagy porcukros darált dióban is meghempergetheti a kalácsokat :) 



Share:

1 hozzászólás

  1. Köszönöm. végre rátaláltam ezekre a jó receptekre, annyira vágytam már finom sütikre, és most végre megvan, boldog vagyok, már jókat tudok sütni és főleg enni.


    VálaszTörlés