Gluténmentes esküvőt szervezünk 5. rész - A vacsora

Hogy miért döntöttünk úgy, hogy az esküvőn minden gluténmentes lesz? Az első két esküvős bejegyzésben ezt részletesen levezettem, ezeket megtaláljátok ITT és ITT.



A fantasztikus ételeket Miseta Péter mesterszakács készítette, aki MINDENRE odafigyelt, hogy garantáltan gluténmentesek legyenek a fogások - előzetes alapos takarítás, eszközök, fűszerek stb.
Az esküvőt megelőző szerdán egyeztettünk vele utoljára, akkor már egy hangyányi izgalom sem volt bennem azzal kapcsolatban, hogy "de mi van, ha valami véletlenül, valahogy", mert tudtam, hogy 100 százalékig bízhatok benne. Gluténérzékenyként biztosan tudjátok, sajnos mennyire ritka az ilyen érzés, de ha indokolt, akkor az mennyire fantasztikus! Hát így voltam én akkor, 3 nappal az esküvőnk előtt. :)
A menüsort Péter állította össze a mi igényeinket figyelembe véve. Valamilyen szinten szerettük volna a hagyományos lagzis menüt, de bizonyos pontokat nem szívleltünk annyira, úgyhogy semmihez nem ragaszkodtunk.
A svédasztalt már az elején kizártuk, azt nem szerettük volna, a húsleves biztos pont volt, viszont például a pörköltet rögtön leszavaztuk - Bálint és én is. A családunk nem igazán rajong a pörköltért, a barátainknak sem az a legkedveltebb csemegéje, egy, nagyon maximum két vendéget tudtunk volna megnevezni, aki talán evett volna belőle, ezért nem tartottuk fontosnak.
Többen kérdeztétek, hogy mi a pontos menü, ezt az esküvő előtt nem akartam megosztani - azért nem szerettem volna, ha mindent előre tudnak a vendégek :) 
Először is kezdtünk az újházi tyúkhúslevessel, majd jött a bőséges sültes tál a következőkkel: rántott sajt mandulás bundában, rántott gomba, rántott karfiol szezámos bundában, tartármártás, rántott sertés karaj, sajttal-sonkával töltött pulyka tavaszi bundában, ördög pecsenye szalonnával tűzdelve, csirke májjal göngyölt csirke comb bacon köntösben, párolt rizs, pirított mogyoró burgonya, vajban párolt tavaszi zöldség + tavaszi vegyes zöldség saláta.

Az első képen egy kétszemélyes tálat láthattok... valóban nem maradt éhen senki! :D
A második képen pedig amíg Anya kiment valamiért, Apa az ő tányérjára már odarakott egy rántott karfiolt, mert tudja, hogy az a kedvence ♥ Majd vett magának is :) Ilyen házasságot kívánok mindenkinek!!




Az éjféli menünél én ragaszkodtam a töltött káposztához, mivel ezt mindannyian imádjuk, ezen a ponton mindenképpen szerettem volna megőrizni a lagzis hagyományokat! Isteni volt a töltött káposzta, egyik legjobb barátnőm azt mondta, ő életében nem evett még ennyire finomat! Éjfélkor emellett ugyanúgy jöttek a sültek, amik vacsoránál is voltak, valamint került mellé bajor majonézes burgonyasaláta, görög saláta és jérce saláta is.


Minden nagyon finom volt és minden tutira gluténmentes - én a keresztszennyeződést is fél-egy óra után kimutatom, és mivel 4-4:30 tájékán fáradtam le a táncparkettről, élő indikátorként ezt garantálni tudom.
Ami még hatalmas kedvencem volt, ezt szintén Péterék készítették, a limonádé bár a desszertasztal szélén, szerintem szuper jól mutatott és isteniek voltak a frissítők. :)


Elképesztően hálás vagyok, nagyon szerencsések vagyunk, ugyanis szakács téren is sikerült megtalálnunk a LEGJOBBat! Nálunk ez ugye extrán fontos volt. :) 

Sajnos Péternek nincsen oldala, amit jelölhetnék, de az email címét megosztom Veletek, tutira gluténmentes lakodalmat tud rittyenteni :): misetapiti@gmail.com

Share:

0 hozzászólás