Gluténmentes strandolás

Nagyon sokan írnak a csoportokba azzal kapcsolatban, hogy lisztérzékenyek számára a strandolás hogyan oldható meg. Sajnos briliáns ötleteim nincsenek, ez számomra is egy fájó pont, pláne így, hogy a Balaton mellett élek, pedig milyen szerencsés vagyok :)
Tavaly nyáron derült ki rólam sok-sok szenvedés után, hogy gluténérzékeny vagyok. Így a tavaly nyári strandolások már ennek a jegyében zajlottak. Egy évvel ezelőtt, amikor egész napos strandolásra készültünk (fürdőbe), akkor bizony vittem magammal a szendvicseket. Először - buta fejjel - csak betettem a táskámba és mentem. Aztán rájöttem, hogy ez elég tapasztalatlan strandolóra vall... kevésbé gusztusos melegszendvicseim lettek. Saját hibájából tanul az ember - alapon hűtőtáskával indultam neki legközelebb, hogy meghódítsam a partot és a Balatont. Ez már sikeresebb próbálkozás volt, de az akkor még kevésbé finom kenyérkémből készült szendvics aligha jelentett örömet a lángosozó, hamburgerező, hotdogozó (magyarán élvezkedő) nyaralók mellett. Nem szerettem strandra járni, szomorkodtam, néha sírdogáltam és szidtam mindenkit, annak ellenére, hogy tudtam jól, ez semmi jóra nem vezet.
Amikor augusztus végén eljött a szüreti fesztivál, a barátaimmal a nagy tömegben sétálgatva egyszer-egyszer megleptem magam egy vattacukorral, majd mikor már éhesek lettünk, ők egy büfé felé, míg én hazafelé vettem az irányt (milyen szerencse, hogy 10 perc alatt otthon vagyok a partról).
Idén is úgy strandoltam eddig, hogy itthon jól beebédeltem, kis ebéd utáni sziesztát követően lementem a partra, ott ha kívántam valamit, akkor vettem egy Calippot (ő a megmentőm) és vacsorára jöttem haza.
Kezdem belátni, hogy ez nem a legjobb megoldás. Az a baj, hogy amikor étkezésre kerül a sor, akkor hazaindulok. Nem szeretem, hogy nekem mást kell ennem, mint másoknak. Megmondom őszintén, nekem már nem is az fáj, hogy ők netán finomabbat esznek, hanem hogy mást. Nem szeretek különbözni. Nem szeretek más lenni. De már talán mondhatom, hogy tapasztaltabb fejjel ez egy jó nagy hülyeség. (már bocsánat a csúnya szóért) Saját szórakozásomat rontom el azzal, hogy mindig hazamegyek. Csomó jóból kimaradok. Valahogy ezt meg kéne oldani. Arra gondoltam, vihetnék chipset. Tudom, hogy egészségtelen, és egy étkezést sem helyettesít, de csak rágcsálni a parton napozás/olvasás közben igenis jó lehet. Vihetünk saját készítésű kekszet. Vagy ha épp van otthon, akkor valami olyan édességet, amit úgy vásároltunk. (nápolyi, stb...). Így, hogy már egész jó zsemlét tudunk sütni, vihetünk hűtőtáskában szendvicset is, esetleg pizzát, vagy süteményt, netán otthon elkészített hamburgert - egy dobozba téve, hogy ne potyogjon szanaszét. Ha már van hűtőtáskánk vihetünk salátát is, amibe szeletelhetünk virslidarabkákat. (ezekhez hűtőtáska szükséges) Ne maradjon otthon a cseresznye, a meggy, a szilva, a barack, vagy valami finom gyümölcs, ami éppen most érik. Ja igen, és ha van hűtőtáska, akkor egy Snickers is becsúszhat az oldalzsebébe. Ha még ezek mellett is kedvünk támad valami finomságot venni a strandon, akkor legyen az egy vattacukor, vagy egy Calippo. Egészségünket szem előtt tartva javaslom inkább az utóbbit. Esetleg a kukoricaárustól is érdeklődhetünk. (Na nem a pattogatott kukoricástól, hanem a főtt kukoricástól, habár igencsak sokallom az egy cső kukoricáért elkért 300-400 Ft-ot. Főzzük meg otthon és vigyük le a partra.) Figyeljétek meg, mennyit spórolunk a többiekhez képest, akik ott veszik meg a napi élelmüket! :) Ezek a lehetőségek, amiket itt felsoroltam, a legrosszabb esetekre vonatkoznak. De nagy örömömre már hallottam, - illetve láttam - hogy vannak már olyan helyek, ahol számítanak az érkezésünkre. Tamyka Lakatos írta a facebookos csoportba a következőt:


"Sziasztok!!!! Ha valaki Balatonlelle felé jár a Nádfedeles halsütödébe már lehet kapni gluténmentes sült halakat,rántott husit és palacsintát is!!! :) Ne aggódjatok tényleg gluténmentes liszttel csinálnak mindent,hisz én is LÉ vagyok,Anyukám ott dolgozik és ő is készíti a Gluténmentes palacsintát is például!!! :) Kellemes nyarat és jó falatozást kívánok mindenkinek!!! :)"

Tök jó, nem? :)
Szerintem egyre több ilyen hely lesz, sőt, ahogy tudom, a Balaton környékén, ahol vannak ilyen wellness szállodák, már több helyen is vállalnak gluténmentes étkeztetést.
Higgyétek el, lesz ez még jobb is, addig pedig bírjuk ki a hűtőtáskával, vagy menjünk Balatonlellére strandolni és a Nádfedeles halsütöde majd segítségünkre lesz!

Tags:

Share:

0 hozzászólás