"Nyaralás" Pécsen

Az elmúlt két napot Pécsen töltöttem, onnan meg nem ment a blogolás, így utólag írom le a történéseket a gluténmentesség szempontjából. Kicsit groteszk nyáron elmenni a Balaton mellől, de gondoltam nem árt kiszakadni a mindennapokból, egy 2 napos pécsi túra pont megfelelő volt. Anyukám meg a tesóm már vasárnap óta lenn voltak, én csak szerdán csatlakoztam hozzájuk.
Mielőtt elindultam, azon gondolkodtam, hogy mit vigyek magammal a több, mint 3 órás vonatútra ebben a melegben. A sajtos melegszendvics mellett döntöttem, mert az nem gond, ha "felforr", szalámit inkább nem tettem bele, nehogy ebben a forróságban valami baja legyen. Aznap Anya ellátogatott a Mester boltba (Diétázók boltja), hogy finom péksüteménnyel várjon.
Gluténmentes kakaós csiga, pizzás csiga és sajtos croissant volt a meglepetés. (A pizzás csiga sajnos elfogyott, mire észbe kaptam, hogy fotózzak :( :D)


Nem csak ezek vártak engem, hanem mignonok is! Mignont már év közben többször ettem, nagyon finom, glutén és laktózmentes is.

Csütörtök este a keresztszüleimnél vacsoráztunk. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én eddig nem szívesen ettem vendégségben. Mert tudom, hogy nagyon odafigyelnek rá, hogy ne kerüljön semmi olyan összetevő az ételbe, ami gluténtartalmú lehet, de az emberben azért mindig ott van a kérdőjel, hogy vajon milyen fakanállal lett megkeverve a rizs és milyen edényben lettek kisütve a húsok. 
De nekem egy Tündérkeresztanyám van, aki miattam új edényt vásárolt, új fakanalakat szerzett be és beüzemelte a lenti konyhát, hogy külön légtérben készüljön el a gm. vacsora. Egy Tündér. 
Így minden félelem nélkül a többiekkel vacsoráztam. A többiekkel enni jó érzés volt, a vacsora pedig isteni finom. :) Sajtos-paradicsomos csirkemell volt sárgarépás rizzsel és saláta kefires-fokhagymás-borsos öntettel. Desszertnek gyümölcssaláta.
Ma délelőtt még elugrottunk a Diétázók boltjába, kértünk egy sajtos és egy sós perecet. Egészen kiskoromtól kezdve imádtam a perecet. A Fővárosi állatkert szenzációja számomra az állatok mellett az óriási perec volt. Évekkel ezelőtt a gimiben még 35 forintért vettem isteni perecet. Ha pékségben jártunk, mindig perecet választottam. Ha Anya akart meglepni valamivel, amikor bevásárolt, a perec volt az, ami mindig tutira bejött. Iszonyatosan hiányzott, de most olyan jó volt újra enni, hogy csuda. Nagyon finom!!


Mivel szeptemberig már nem járok Pécsen, Anya javaslatára bevásároltunk péksüteményekből is. Vettünk pizzáskiflit, magoskiflit, sajtoskiflit és sós perecet 4-esével csomagolva, fagyasztott állapotban. Hűtőtáskában hazáig kibírta az utat (kocsival 2 óra). A kiflik darabja (pizzás-sajtos-magos) 95 Ft-ra jön ki, kicsit belegondolva kb. annyi, mint amennyibe kerülnek az összetevők, amiből megsütjük a kevésbé finom zsemlét. 
Szerintem, ha Baján, Debrecenben, Miskolcon, Szegeden, esetleg Pécsen jártok érdemes benézni. ITT megtaláljátok az egyes boltok telefonszámait, ha friss péksüteményt szeretnétek és egy órával előbb odaszóltok, nagyon szívesen elkészítik Nektek.
Nagyon szimpatikusak a hölgyek a boltban, mindig segítőkészek és kedvesek. Szeretek oda menni! :)

Share:

0 hozzászólás