Gluténmentes málnás galette

Soha életemben nem sütöttem galettet, vagyis francia pitét, de most valahogy annyira befészkelte magát egy málnás galette a képzeletembe, hogy muszáj volt elkészítenem. Azt hiszem, új kedvencem van, hiszen a legegyszerűbben elkészíthető finomságok közé tartozik és valami isteni!! 
Nem tudom, hogy szokás enni (még melegen, vagy megvárják, míg kihűl), ciki, nem ciki, bevallom, még szinte gőzölgős állapotában betoltam egyet, komolyan mondom, úgy volt a legfinomabb. A tészta kívülről roppanós lett, belül puha, a málna savanykás, de az édes tésztával olyan tökéletes harmóniát alkottak, hogy valami elképesztő. 

Hozzávalók
  • 150 g BROLL gluténmentes kenyérliszt
  • 60 g vaj
  • 1 csipet só
  • 1 tk. cukor
  • 2 ek. tejföl
  • 3 marék málna
  • 2 ek. cukor
  • Tetejére: tojás
A vajat elmorzsoltam a lisztben, hozzáadtam a sót, cukrot, tejfölt és egy ruganyos tésztát gyúrtam belőle. Én egy nagyobb és egy kisebb pitét készítettem, így két gombócra osztottam és kör alakúra nyújtottam őket. A málnát picit megcukroztam, majd eloszlattam a két kör közepén, körülötte megkentem egy kis  vajjal és a tészta széleit felhajtottam. Megkentem tojással és 190 fokos sütőben pirulásig (kb. 20 perc) sütöttem.

Egyértelműen új kedvenc lett, innentől kezdve mindenféle gyümölccsel ki fogom próbálni! Egyszerű és nagyszerű. ;)




Share:

0 hozzászólás