Málnás piskótatekercs

Június közepe felé hihetetlenül sok málnánk volt, sajnos hamar le is érett. Még akkor készítettem ezt a málnás piskótatekercset, ami csodafinom!


Hozzávalók
  • 5 nagy tojás
  • 5 ek. cukor
  • 4 ek. rizsliszt
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • szükség esetén víz
  • (sütőport nem tettem bele)
Krémhez
  • 250 ml növényi habtejszín
  • málna (ez attól függ, mennyire szeretnétek erősen málnásra, vagy inkább tejszínesre - én körülbelül 2 bögrényi málnát tettem bele)
  • porcukor ízlés szerint
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét felvertem, a sárgáját habosítottam a cukorral. Utóbbihoz hozzáadtam a lisztet és a kakaóport (ha nagyon sűrű, mehet bele egy icipici víz), alaposan eldolgoztam, majd hozzáforgattam a felvert tojásfehérjét.
Egy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, eloszlattam rajta a tésztát, majd 175 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem (sütőfüggő, figyeljétek!). 
Miután megsült, egy megvizezett sütőpapírra fordítottam ki, amin sült, azt lehúztam róla és a vizes papírral együtt tekertem fel - így vártam meg, míg kihűl.
A tejszínt felvertem, hozzáadtam az összetört málnát és ízlés szerint a porcukrot.
Megkentem a piskótát a krémmel, feltekertem, majd kívülről is bevontam.
Szerettük. :)



Share:

1 hozzászólás