Gluténmentes pizza korongok

Nem tartjuk a húsvét előtti 40 napos böjtöt, de nagypénteken és nagyszombaton - estig - nem eszünk húst. (Egyébként azt vettem észre, hogy mióta gluténmentesen étkezem, egyáltalán nem esik nehezemre, hogy 2 napig kerüljem a húst, bezzeg előtte mit szenvedtem, hogy jaj, nem eszünk húst 2 napig, mi lesz velünk? A gluténmentes életem óta olyan önfegyelemmel rendelkezem, mint még soha... nem okoz szenvedést, ha pár napra meg kell vonnom magamtól valamit. Zárójel bezár.)
Pénteken nagyon megkívántam a pizzát, de hát ugye a sonka, a szalámi, a bacon most alapból nem szerepelhettek a hozzávalók között. Úgyhogy elhatároztam, hogy pizzát csinálok mindenféle húsos feltét nélkül - amit eddig egyébként elképzelni sem tudtam volna.
125 g Schär mix B-be belekevertem egy kevés psylliumot, 1 tk. sót, kevés cukrot, 3-4 g Dr. Oetker szárított élesztőt, majd ráöntöttem 1 dl meleg vizet és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Hozzáadtam kb. 1,5 ek. olívaolajat, tovább dagasztottam, és miután gyönyörű tésztagolyót kaptam, körülbelül 40 percig kelesztettem meleg helyen.
Miután megkelt - nagyon szépen feljött - apró gombócokra szedtem, golyókat formáltam belőlük, majd kilapítottam őket. Megkentem pizzakrémmel (Mesterék pizzaszósza, Sparban kapható tubusos pizzaszósz és egy kis ketchup keveréke), megszórtam őket kukoricával, majd egy jó adag sajtot tettem a tetejükre. 
175 fokos sütőben körülbelül 25 percig sütöttem őket, lesni kell, mikor már szépen megpirul a sajti, akkor jó lesz. :)
Isteni finomak lettek és egyáltalán nem hiányzott róluk sem a sonka, sem a bacon, sem a szalámi.


Most, hogy a recept feltöltése közben kellőképpen összefutott a nyál a számban, azt hiszem, ma is elkészül. :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás