Gluténmentes vaníliás, epres táskák

Olyan nyárvárós. Eperszezonvárós. Mert sajnos még nincs eprem, így a tavalyi eperlekvárral pótoltam a hiányt, ami arra tökéletes, hogy tűkön ülve várjam, hogy végre óriási, élénkpiros testet öltsenek a kis hajtások. 
Dagasztottam egy édes kelt tésztát, az alábbiak szerint:
125 g Schär mix B, 125 g Nutri Free mix per pane, 30 g cukor, 4 g Dr. Oetker instant élesztő, egy kevés psyllium és egy csipet só keverékébe 1,25 dl laktózmentes tejet, 50 g olvasztott Liga margarint öntöttem, beleütöttem egy tojást és robotgép dagasztófejével alaposan elkezdtem összedolgozni. Miután szép gombóccá összeállt, 45 percet hagytam kelni.
Addig megfőztem egy csomag gluténmentes vaníliapudingot. 
A megkelt tésztát vékonyra nyújtottam, téglalapokat vágtam belőle. A téglalapokat szemmel megfeleztem, a bal felét középen bevagdostam, a jobb felére pedig tettem egy kupac vaníliapudingot szépen eloszlatva, majd a tetejére jöhetett egy kis eperlekvár. A téglalap "bevagdosott felét" ráhajtottam a töltött félre, a széleit összenyomkodtam és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatva, egy kis tejes tojássárgájával megkentem a tetejüket. 
175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem őket, isteni finomak lettek! :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás