Gluténmentes gesztenyés krémes

Annyira finom ez a süti, és annyira egyszerű és gyors az elkészítése - azt leszámítva, hogy meg kell várni, míg minden kihűl... :) Én közben megejtettem egy hajmosást, addig tökéletesen kihűltek a hozzávalók! :D
Először is egy 5 tojásos piskótával indítunk, én 25x35-ös tepsiben sütöttem.

Hozzávalók

  • 5 tojás
  • 4 ek. cukor
  • 5,5-6 ek. rizsliszt (hogy picit tömörebb legyen)
  • 10 g sütőpor
  • pici víz
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét felvertem, majd a sárgáját habosra kevertem a cukorral. Hozzáadtam a rizslisztet és a belekevert sütőport, pici vízzel homogén állagúra dolgoztam, és óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét. Eloszlattam a sütőpapírral kibélelt tepsiben, majd 180 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.

Krém
Hozzávalók
  • 3 dl tej
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 3 ek. cukor
  • 250 g gesztenyemassza
  • 2 dl tejszín
  • rumaroma ízlés szerint
Először is megfőzzük a pudingot a 3 dl tejjel és a 3 ek. cukorral - jó sűrű lesz -, megvárjuk, míg kihűl. Felverjük a 2 dl tejszínt, majd a már kihűlt pudingot robotgéppel átdolgozzuk, hogy ne legyenek benne apró csomók sem. Hozzáadjuk a gesztenyemasszát, a rumaromát, majd apránként robotgép segítségével beledolgozzuk a felvert tejszínt.
A már szintén kihűlt piskótát kettévágjuk, megtöltjük krémmel, majd a tetejét is megkenjük. Hűtőbe tesszük, hogy picit összedermedjen, majd nagyon vékony élű, forró vízbe mártott késsel felszeljük. A tetejét én a maradék krémmel, tortadarával és csokicseppekkel díszítettem.
Bálint vitte egy céges "bulira", nagyon elégedett volt vele. :)

(Bocsi a rossz minőségű fotóért, sajnos ezúttal nem tudtam megfelelő fényeket generálni, csak telefonnal lőttem gyorsan egy fotót a konyaasztalon, még mielőtt útra kelt)


Share:

0 hozzászólás