Kakaós csiga RIZSLISZTBŐL // Cocoa rolls with rice flour

Ismételten csak ámulok magamon, hogy mikre vagyok képes... komolyan mondom, valami mágikus képességet kaptam az elmúlt időszakban, ami a rizslisztes recepteket illeti! :D A kényes rizslisztből kelt tésztás kakaós csigát sütöttem, el sem hiszem... így egy újabb menőséggel bővült a gazdaságos gluténmentes élet gyűjteményem! :D
Szépen megkel, így frissen (és még órákkal később is) nagyon könnyű és puha. A továbbiakról most nem tudok nyilatkozni, mert ma sült, de egy rizslisztből készült kelt tésztánál azt hiszem, már ez is bőven felülmúlja azt, amit várnánk. 
Innentől kezdve ha megkérdezi valaki, hogy "rizslisztből lehet kelt tésztát készíteni?" akkor már azt fogom mondani, hogy igen. :)

Hozzávalók
  • 250 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj
  • 30 g cukor
  • 1 csipet só
  • 4 g porélesztő
  • 1 tojás
  • 1,75 dl meleg tej
  • 20 g olvasztott vaj
  • Nesquik kakaópor + még egy kis olvasztott vaj
  • 0,5 dl tej + 1 ek. cukor
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, cukorral, sóval és porélesztővel, majd ráöntöttem a felmelegített tejet és az abban felolvasztott vajat, beleütöttem a tojást és robotgép dagasztófejével összedolgoztam a tésztát - ekkor még nagyon ragacsos, nem kell megijedni. Letakartam és 40-50 percig kelesztettem.
Kelesztés után rizsliszttel szórt nyújtólapon átgyúrtam, nagyon jó kis ruganyos tészta lett a végeredmény. Téglalap alakúra nyújtottam, megkentem olvasztott vajjal és nagyon bőkezűen megszórtam Nesquik kakaóporral. Feltekertem, majd egy nagyon éles késsel (vagy cérnával) levágtam a csigákat. Tepsiben még hagytam kb. 10-15 percet kelni, megkentem a tetejüket olajjal (igazából nagy jelentősége nincs, csak azért csináltam, hogy kapjanak egy kis színt) majd 175 fokos sütőbe tettem 20 percre. Ekkor kivettem, meglocsoltam őket forró cukros tejjel és még 3-4 percre visszatettem a sütőbe.
Nem hittem a szememnek, nem csak finom, de még szép is. :)



I'm so proud of myself.... I made a perfect raised dough with rice flour. The result is soft and tasty...
and they are so nice at the same time. :)

Ingredients:
  • 250 g rice flour
  • 10 g psyllium husk
  • 30 g sugar
  • a pich of salt
  • 4 g dry yeast
  • 1 egg
  • 175 ml warm milk
  • 20 g melted butter
  • Nesquik cocoa powder + melted butter
  • 50 ml warm milk + 1 tbsp. sugar
Mix the rice flour, psyllium husk, sugar, salt and dry yeast together, then add the warm milk, the melted butter and egg. Mix them up with a hand mixer. Cover the bowl with a clean tea towel and leave until it rise for about 40-50 minutes.
Dust your work surface with rice flour and tip out the dough and knead it again. Then roll it out to a rectangle shape. Spread with melted butter and sprinkle with Nesquik cocoa powder. Roll it up and cut into slices.
Line a baking tray with baking parchment or silicone paper.

Put the slices on the baking tray and let them rise for 10-15 minutes.

Meanwhile preheat your oven at 175 Celsius degree.

Bake the swirls 20 minutes, then sprinkle it with sugary milk and bake them for another 3-4 minutes.

Share:

10 hozzászólás

  1. Kedves Dóri! Mit gondolsz, tej helyett ebben a receptben lehet-e használni rizs- vagy kókusztejet, és vaj helyett kókuszzsírt, vagy sertészsírt? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Katalin! Én rizstejjel, margarinnal készítettem el és nagyon finom lett. 😊

      Törlés
    2. Szia! Én vaj helyett olívaolajjal sütöttem meg ma délután és szuper lett.

      Törlés
  2. Szia Dori,
    Az utifumaghejat mivel tudom helyettesiteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes venned egy csomaggal, rostban gazdag, gondolom, azért kell a recepthez is, hogy "dúsítsa" a rizslisztet. Sok nedvességet szív fel, ennek köszönhetően lesz puha a gm kelt tészta is.

      Törlés
  3. nagyon jó a recepted Dori. Ma elkészítettem Naturbit barna rizslisztből házi natur rizstejjel. A Diós-fahéjas kiflik pillanatok alatt elfogytak. Feltettem a blogomra, megjelöltelek forrásként. http://gmfozosuli.com/dios-kifli-naturbit-barna-rizslisztbol/

    VálaszTörlés
  4. Szia Dóri!
    Ez a recept valami isteni! Végre sikerült normális gluténmentes kelt tésztával dolgoznom! Nagyon köszi a tippet! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia. Cukor helyett lehet édesítőszert használni? Üdv. Kriszta

    VálaszTörlés
  6. Szia! Meddig marad puha? Lehet fagyasztani, és ha felolvadt, milyen az állaga? Bocs a sok kérdésért, a gyereknek kell az oviban megoldani a tízórait és az uzsonnát.

    Tamás

    VálaszTörlés
  7. Szia Dóri! Szerinted élesztő helyett működhet szódabikarbónával vagy sütőporral? És ha csak a tojás sárgája mehet bele?
    (A mézeskalács receptért és a hóember figurákért nagyon hálás vagyok! Szuperek lettek! ��)
    Köszönöm, Kata

    VálaszTörlés