Gluténmentes pizzás croissant rizslisztből

Ismét egy rizslisztes kelt tészta, amitől ismét eldobom az agyam. Olyan gyönyörű kelt tészta lett a végeredmény, a kis croik a sütőben még duplájukra dagadtak, pedig előtte szoliba vonulás előtt is szépen megkeltek már. Komolyan mondom, még a végén a rizsliszt lesz a kedvenc gluténmentes lisztem! :D
Őszinte leszek, elsősorban azért kezdtem el a rizsliszttel kísérletezgetni, mert olcsó. Nagyon jól tudom, hogy rengetegen nem engedhetik meg maguknak a gluténmentes lisztkeverékeket, mert valljuk be, a legtöbb aranyáron mozog - így sokan gluténmentes diagnózissal az oldalukon kénytelen lemondani arról, hogy finom pékárut, kekszet, édességeket egyenek. De mivel most már rizsliszttel is rengeteg finomságot tudunk készíteni, erre nincs szükség, hiszen a rizslisztet a gm. lisztkeverékek töredékéért be lehet szerezni. Ám újabb motiváció jött! Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam azzal kapcsolatban, hogy sok külföldi olvasó szívesen elkészítené a receptjeimet, ám más országban nem kapni ezeket a lisztkeverékeket, amiket mi használunk. De rizsliszt mindenhol kapható, így ezeket a recepteket ők is simán használhatják. :)
Na, de nézzük is meg, hogy készül ez a pillekönnyű, rizslisztes croissant. :)

Hozzávalók
  • 250 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj
  • 1 tk. só
  • 1 csipet cukor
  • 4 g porélesztő
  • 1,7 dl meleg tej
  • 1 nagy tojás
  • 20 g olvasztott margarin
A száraz összetevőket elkeverjük, ráöntjük a felmelegített tejet, megolvasztott vajat és beleütjük a tojást. Robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk, majd letakarjuk és 40 percig kelesztjük. Ekkor még egy kicsit ragacsos a tészta, annyi rizslisztet gyúrunk bele, hogy jól könnyen gyúrható legyen, ne legyen ragacsos (kb. 2-3 ek.).
Kinyújtjuk a tésztát téglalap alakúra, megkenjük pizzakrémmel (én Univert használtam, de lehet házi is), majd megszórjuk reszelt sajttal - én füstöltet használtam, isteni lett vele.
Hosszúszárú háromszögekre vágjuk a téglalapot, majd egyesével feltekerjük őket. Tepsibe tettem a croissantokat, majd még így is kelesztettem kb. 20 percig. Lekentem a tetejüket tojással, megszórtam magkeverékkel és 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
Gyönyörű pufik lettek, isteni lett. :)






Share:

3 hozzászólás

  1. Szia! A sütőben milyen programon kell sütni, légkeveréses + víz, vagy alsó-felső sütésen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Légkeveréses programon sütöttem. :)

      Törlés
  2. Szia Dóri,

    hány darab lett belőle ?

    Köszi a választ,
    Petra

    VálaszTörlés