Tejmentes túró

Ízlelgetem most ezt a tejmentes életet, és így 6 hét elteltével gondoltam, teszek egy "túrópróbát" is. Egyáltalán nem éreztem azt, hogy most azonnal meghalok, ha nem ehetek túrót, de a Bálintnak túrós tésztát csináltam, aztán hajtott a kíváncsiság, hogy kipróbáljak egy tejmentes túrós tészta verziót is.
A "túró" elkészítése pofátlanul egyszerű volt! Nem mértem le a végeredményt, de kb. egy jó adag túrós tésztára elegendő "túró" lett belőle.

Hozzávalók
  • 3 nagyobb tojásfehérje
  • 1 mk. só
  • 0,5 citrom leve (kisebb citrom)
  • 1 ek. zsiradék (Mivel én tudtam, hogy túrós tésztához készül, amit javíthatatlanul pirított baconnel eszem, nálam ez az 1 ek. zsiradék olvasztott sertészsír volt. Egy gyümölcsös túrókrémhez nyilván nem azt tennék :D :D )
Először is egy kisebb fazékban elkezdtem vizet forralni. 
Egy edénykében tojásfehérjéhez hozzáadtam a sót, a citromlevet és az olvasztott zsírt, majd egy villával elkezdtem kevergetni picit olyan mozdulatokkal, mintha fel akarnám verni a tojást. Alaposan átkevertem, közben hangyányit fel is habosodott a tojásfehérje.
Mikor már szinte lobogott a víz, belecsurgattam a tojást és a villámmal icipicit átkevertem. Gyönyörűen alakult már az elején, hagytam kb 20 mp-et főni, majd a villámmal megint átkevertem. Amikor az egész felforrt, akkor kezdett el szépen látszani a "túró" alakja, ezt követően még kb. 30 másodpercig főztem, majd leszűrtem az egészet.
A szűrőben hagytam lecsepegni, de mivel láttam, hogy 1 napot is várhatnék, a csepegésből semmi nem fog történni, így egy kanál segítségével gyakorlatilag átnyomkodtam a "túrót" a szűrőben, így a felesleges folyadék végre kicsepeghetett.

A citromlével, sóval és zsiradékkal ízre, állagra és érzetre is szuper "túró" lett belőle. :)


És a tökéletes túróstésztám, ami tejtermékek nélkül készült:




Share:

1 hozzászólás

  1. Tökéletes túró lett belőle. Én a fánk készítés során megmaradt tojásfehérjékből ma elkészítettem, holnap unokám palacsintájába kerül. Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés