Gluténmentes hajmosás

Nagyon groteszk a cím, tudom. :D
De nem sokkal ezelőtt még én sem tudtam, hogy van ilyen... Mindig is erős hajam volt, és az volt a nagy mázlim, hogy sosem hullott. Úgy tudtam hajat mosni, hogy egy szál sem jött ki. Míg mások után a lefolyó megtelt hajszáldugókkal (undi), utánam teljesen tiszta maradt. Azonban körülbelül fél évvel ezelőtt észrevettem, hogy elkezdett hullani a hajam. Nagyon meglepődtem és meg is ijedtem, hiszen - mint írtam - velem ilyen eddig sosem fordult elő.
A ricinusolajra gyanakodtam, abban az időben sokszor használtam, mert növeszteni szerettem volna a hajamat, mígnem elolvastam a samponom összetevőit. Wheatprotein, vagyis búzafehérje. Elméletileg nem kellene, hogy gondot okozzon, hiszen a glutén a bélrendszerbe kerülve okoz panaszokat (kivéve annak, akinek bőrirritáció, kiütések formájában jelenik meg). A másik pedig, hogy aki úgy most hajat, mint én - fentről érkezik a zuhany és sok esetben folyik le az arcomon a felhígított sampon - az már veszélyes.
Az Avon Advance Techniques samponok nagyrésze tartalmaz glutént, de nem csak a samponok kiválasztása igényel odafigyelést. Egészen tavalyig a Schwarzkopf Gliss kur pumpás, fújós balzsamát használtam, de azon is észrevettem a wheat szót. Ez talán még veszélyesebb, hiszen ahogy fújod, be is lélegezheted, vagy a hajadhoz nyúlsz, majd a szádhoz, vagy valami ennivalóhoz, és máris megtörtént a baj...

Természetesen mindenki maga dönti el, hogy ilyenekre odafigyel-e. Én igen, mert nálam sajnos minden apróság gondot okoz.

Share:

1 hozzászólás

  1. A faith in nature-el leveleztem itthon ok meg a gyartoval Angliaba es hasznalhatoak.szerencsere a bio hair is ezt hasznalja:-)

    VálaszTörlés