Gluténmentes pizza RIZSLISZTBŐL

Tegnap este sütöttem ezt a CSODÁT és ha nem lennék nagyon céltudatos, akkor azt mondanám, hogy 2017-ben már elértem, amit akartam. :D Rizslisztből pizzát? Igen!! Annyira elégedett vagyok magammal, hogy elmondani sem tudom, életem egyik legnagyobb menősége, ugyanis nem csak elképesztő gazdaságos, hanem isteni finom is lett! Kívül ropogós, belül puha tészta... nagyon büszke vagyok magamra! :D

Hozzávalók
  • 250 g rizsliszt
  • 5 g cukor
  • 5 g só
  • 5 g útifűmaghéj
  • 4 g porélesztő
  • 200 ml meleg víz
  • 2,5 ek. olívaolaj
A lisztet elkeverjük a cukorral, sóval, útifűmaghéjjal, porélesztővel, ráöntjük a vizet és robotgép dagasztófejével összedolgozzuk. Mikor kezd összeállni, akkor hozzáöntjük az olívaolajat és homogénre dolgozzuk a tésztát - hihetetlen jó, ruganyos állaga lesz.
Olajspray-vel befújt (vagy nagyon-nagyon vékonyan olajjal megkent) sütőpapírra tesszük, átgyúrjuk, majd picit nagyobbra (kör alakra) nyújtjuk, mint amekkora pizzát szeretnénk, és a széleit picit visszahajtogatjuk, hogy a pereme vastagabb legyen. :)
Tepsibe tesszük a sütőpapírral együtt, letakarjuk egy tiszta konyharuhával és 30 percig állni hagyjuk.
30 perc után jöhet a feltét, ez nálunk pizzaszósz, sonka, kolbász, kukorica és sajti volt.
Mikor minden finomságot rápakoltunk, előmelegített 175 fokos sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük.
Hihetetlen finom ♥




Share:

12 hozzászólás

  1. Ma én is megcsináltam és csoda finom!!Köszi szépen

    VálaszTörlés
  2. Szia! Az útifűmaghéj elhanyagolható?
    Előre is Köszönöm! Rengeteget segítesz számomra az oldaladdal,sajnos fiatal korom révén saját Magam kell ellátni gluténmentes ételekkel! S nagyon hasznos tanácsokkal látsz el.

    VálaszTörlés
  3. Azt szeretném kérdezni, hogy ebből a mennyiségből 1 db pizza lesz? Szeretném ma megsütni :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Ma én is megsütöttem! Már szinte tökéletes!:-) nagyon köszönöm! Én friss élesztővel csináltam,mert azzal szeretek inkább sütni,illetve 200 fokon sütöttem,mert gyengébb a sütőm. Ezentúl figyellek.....:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon finom lett! Koszonom a receptet!💕

    VálaszTörlés
  6. Lehet valamivel helyettesíteni az utifűmaghéjat? Nekem problémát okoz sajnos.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Dóri!

    Eddig minden rizslisztes kelt tészta recept csalódást okozott, de a tiéd végre tényleg bevált nekem is!!!

    Alapvetően kenyérpótlékra vadászom régóta, ezért most is csak külön a tésztát sütöttem ki, 4 kisebb darab lepénykének formázva kicsi sajttal megszórva. Nahát, frissen sütve verhetetlen!

    A férjem is jóízűen falatozott belőle...

    Köszönöm szépen a receptet!

    Azt hiszem legközelebb zöldfűszert vagy fokhagymát is gyúrok a tésztába, csak a válozatosság kedvéért ��

    Üdv,
    Orsi

    VálaszTörlés
  8. Remek recept! Párom ezredjére készíti el nekem és nagyon imádom🥰🥰🥰 ételintoleranciásoknak igazi ajándék...

    VálaszTörlés
  9. Az útifűmaghéj/por/liszt az a sikér? Akkor az maga a glutén? Nem? Érdekel, de nagyon! Köszi!

    VálaszTörlés
  10. Sütőporral működhet?

    VálaszTörlés