Újabb 15 dolog, amit soha ne mondj egy lisztérzékenynek!



Annyira tetszett Nektek az előző ilyen bejegyzés, hogy gondoltam, ezúttal nem csak lefordítok egy hasonló listát egy külföldi oldalról, hanem magam válogatok össze egyet.
Szóval, mik azok a dolgok, amiket SOHA ne mondj egy lisztérzékenynek?

1. "Van egyáltalán olyan étel, amit megehetsz?"






Abszolút jó a kérdés, sajnos nincs ilyen. 5 éve fényevő vagyok!

2. "Biztos, hogy nem eszel egy falatot? Pedig olyan finom, hülye döntés kihagyni..."


Ha Téged fenyegetnének a szövődmények és a tünetek, akkor talán már annyira nem is lenne hülye döntés kihagyni...

3. "Pff, nehogy már egy kis glutén megöljön!"


4. "Jaj, de hiszen nem is kell fogynod!"


Köszi, de ki mondta, hogy fogynom kell?

5. "Kérsz ebből a kekszből? Kérsz a pizzából? Kérsz a ...? Jaaaa, bocsi!"


6. "És ha utána beveszel egy fájdalomcsillapítót, az nem jó?"


Hogy nekem ez eddig miért nem jutott eszembe? Pedig a fájdalomcsillapító minden autoimmun betegséget örökre megszüntet!

7. "Pedig az interneten azt olvastam, hogy..."


Nagyon megbízható forrást találhattál...

8. "És mikor ehetsz újra glutént?"


9. "Én is kipróbáltam a gluténmentes diétát egy napra, de nekem nem jött be."


10. "Kicsit túlreagálod ezt a diétát, nem gondolod?"


Ha megengeded... mivel én élek ebben évek óta, talán fel tudom mérni a helyzet súlyosságát.

11. "Ne mondd már, hogy nem lehet kinőni, a szomszéd gyerek kiskorában gluténérzékeny volt, de meggyógyult."


Ha Te mondod... kérlek, mesélj még!

12. "Nem értem, miért követed Te is ezt az új divatot, mi ugyanúgy eszünk kenyeret, és semmi bajunk tőle..."


Mert mondjuk Ti nem vagytok gluténérzékenyek??

13. "A gluténérzékenység mentális betegség... ha kiegyensúlyozottan élnél, és kicsit rendet tennél a fejedben, akkor megkímélnéd magad ettől az egésztől..."


Aha! Ha innentől kezdve harmonikus életmódot folytatok, akkor az meg fogja változtatni a génállományomat? Hogy miért nem mondtad ezt előbb...?!

14. "Pedig a kenyérre igenis szükséged lenne, azért vagy beteg, mert egyoldalúan táplálkozol..."


Igen, ez már nekem is megfordult a fejemben, hogy a hihetetlenül egészséges és vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag glutén nélkülözése hiányállapotot idéz elő.

15. "És ez nem fertőző?"


De... és szemkontaktus útján fertőz, úgyhogy sajnos bocsi, de most nagy valószínűséggel Te is elkaptad...



Share:

4 hozzászólás

  1. Tőlem egyszer valaki megkérdezte, "És mi a helyzet a bio búzából készült kenyérrel?" ��

    VálaszTörlés
  2. Ez a bejegyzés nagyon jól sikerült, akkorákat nevettem a videokon, nagyon ügyes vagy!
    Nekem egy nő el kezdte ecsetelni, hogy milyen nehéz lehet ezzel együtt élni, mondom neki: igen néha nehéz, de mégse eszem a színezett, tartósítószerezett stb ételeket és inkább ez minthogy nagyobb betegségem legyen. Erre ő (élelmiszerboltban dolgozik) de drága, akkor miket eszel? Mondom neki mindent én csinálok, sütők stb. Erre ő: á erre nekem nincs időm, én meg ott hagytam! Nem kértem ezt az állapotot, de egy részről örülök, kiismerem a testem, sok betegségem elmúlt, és sok fájdalmam, önfegyelemre tanít és sok más út megnyílt előttem, egyre több embernek ( sok ismerőst diagnosztizálnak hol felnőttet és hol sok gyermeket) segíthetek a tapasztalataimmal, fejlődtem általa, új embereket ismertem meg. Tudatosan sokkal egészségesebben étkezek-ünk és ÉLEK!

    VálaszTörlés
  3. Szuper. :D Kiegészíteném még azzal, hogy "De hát tavaly még semmi bajod nem volt egy szendvicstől, nem értem, most miért fáj annyira!"

    VálaszTörlés
  4. Most már en is mindig gluténérzékenyt mondok. Amíg lisztérzékenyként villogtam, az volt a reakció, hogy dehát ebben nincs is liszt (fagyi, felvágott pl.)...

    VálaszTörlés