McDonald's-os gluténmentes sajtburger házilag

Egyszerűen odavagyok a McDonald's-os sajtburgerért, az egész ízvilágért megőrülök, de valljuk be, a gluténmentes változat nem éppen pénztárcabarát, és nem feltétlenül tudjuk, mitől is annyira finom.
Kapaszkodjatok meg: elkészítettem a házi változatot, beleharapsz és ugyanaz a mekis ízvilág... aaaa, isteni! És mindez nátrium glutamát nélkül. :D
Én most lusti voltam, a zsemlét nem én készítettem, hanem a Nutri Free hamburgerzsemlét használtam, ez tökéletes volt hozzá - ennek darabja körülbelül 350 Ft (bár nem mindegy, hol veszi az ember).

Hozzávalók
  • 2 gluténmentes hambizsemle
  • darált hús (kb. 200-250 g)
  • bors
  • 1 csapott ek. gluténmentes zsemlemorzsa
  • olaj
  • ketchup
  • mustár
  • hagyma
  • 6 szelet gluténmentes kovászos uborka
  • 2 szelet cheddar lapka sajt
A húspogácsát is magam készítettem, megmondom őszintén, gyagyás voltam és nem mértem le mennyi darált húst használtam, de úgy szemmértékre annyival dolgoztam, amiből körülbelül 2 vékonyabb húspogácsa kijön (kb. 200-250 g). Csupán sóval, borssal fűszereztem és 1 csapott ek-nyi gluténmentes zsemlemorzsát tettem bele.
10 cm átmérőjű körlapokká nyomogattam szét a két kis gombócot (azért ekkora, mert ekkorák voltak a zsemlék), majd kevés olajon átsütöttem őket.
Amikor az egyik felük már teljesen átsült, megfordítottam, a húspogácsa megpirult oldaláról egy papírtörlővel felitattam a felesleges olajat, majd ráhelyeztem egy szelet cheddar lapka sajtot. Mikor a másik fele is sült kb. 2 percet, papírtörlőre kivettem.
A zsemlét kettévágtam, majd nagyon nagyon NAGYON kevés, mindössze pár csepp olajon megpirítottam a belső felüket.
A zsemle tetejét kezdtem megpakolni, körbenyomkodtam ketchuppal, közé egy kis mustár, majd nagyon apró kiskockákra szelt hagyma következett. Jöhetett 3 szeletke gluténmentes koviubi, a hús a ráolvadt sajttal együtt - természetesen fejjel lefelé, hiszen ez az egész majd megfordul. A zsemle alsó felére is kentem egy kis ketchupot, összezártam, megfordítottam, és tádááááám: kész!
Próbáljátok ki, megőrültök tőle! :)






Share:

0 hozzászólás