Hévíz - Helios Hotel (gluténmentes ellátás)

UPDATE: egy kedves olvasómtól kaptam éppen egy negatív beszámolót, miszerint a Helios Hotel már egyáltalán nem olyan, mint amiről 4 éve beszámoltam. Nincsen külön gluténmentes asztal, nincs gluténmentes pékáru, sem pedig gluténmentes választék. Úgy tűnik, a Helios Hotel sajnos eléggé leépült - nem csak ebből a szempontból. :(

Már december elején, egy elég eseménydús és sűrű félév vége felé tartva terveztük EBF-fel, hogy el kéne menni egy wellness-pihenésre. Hiszen megérdemeljük. Gluténérzékenységemből adódóan csak a Helios Hotel jöhetett szóba, a Facebook-os csoportban is utánaérdeklődtem, és mindenkitől csak pozitív visszajelzést kaptam a gluténmentes ellátást és a személyzet felkészültségét illetően. Azonban a természetem sajnos nem az a nyugodt, higgadt, 'ahogyleszúgylesz' típus, így azért kicsit aggódva vágtam bele. Hiszen azóta, hogy tudom, gluténérzékeny vagyok, mindössze egyszer ettem máshol, mégpedig a veszprémi FeketeBors étteremben. (imádtam.)
Január 21-23-ra foglaltunk helyet. A szobánkat 2-től lehetett volna átvenni, azonban korábban értünk oda - a magyar tömegközlekedésnek köszönhetően vagy sokkal előbb, vagy sokkal később tudtunk volna csak menni -, de a recepción nagyon kedvesek voltak, és felengedtek minket fél 1 körül is. Mondták, hogy nyugodtan menjünk fel az aznapi levesbüfére is. Így gyorsan lepakoltunk, összeszedtük magunkat és izgatottan (legalábbis én tuti nagyon izgatott voltam) vágtunk bele az első étkezésbe házon kívül...

Igyekeztem minden étkezést megörökíteni Nektek, hogy ha Ti mentek majd ide, tudjátok rögtön, hogy hogy működnek itt a dolgok és semmi, de semmi miatt ne aggódjatok!! :)

Annak ellenére, hogy mindenkitől csak pozitívat hallottam a pincérekkel kapcsolatban, hogy nem kell aggódni, abszolút tisztában vannak a gluténérzékenységgel és annak velejáróival, a 2. pincért kérdeztem meg arról, hogy melyik leves gluténmentes és idézve őket: "fúú, fogalmam sincs". (aztán rájöttem, hogy nem a kis fiataloknál kell érdeklődni!)
Ekkor kicsit megijedtem, de közelebb érve már minden tiszta volt.


Szóval így jelzik. Mondták sokan, hogy kis piktogramok jelölik minden étel mellett, hogy mit nem tartalmaz, vagyis hogy mit szabad és mit nem. Egyszerű és annyira jó megoldás! Az első szürke háttéren áthúzott búzakalász jelöli, hogy gluténmentes és a mellette lévő rózsaszín kockából kitagadott tejesflakon biztatja a laktózérzékenyeket is a fogyasztásra.
Első nap a két leves közül: karalábé krémleves és babgulyás közül a krémleves mellett döntöttem, búzamentes korszakom óta nem is ettem zöldség-krémlevest. Isteni finom volt.

Egy kis ejtőzés után belevetettük magunkat a pezsgőfürdő, majd a szabadtéri melegvizes élményfürdő habjaiba...

Délután lementünk a lobby bárba, hiszen minden nap 15-17 óráig Happy hours van, amikoris egy sütemény (lehet gm is) és egy kávé (lehet gm és lm is) együtt 590.-
Felosztottuk EBF-fel, én csak süteményt szerettem volna enni, ezzel szemben ő most nem kívánt édességet, viszont a reggeli 5 órai kelése miatt koffeinért kiáltott, így együtt alkottunk egy "boldog órát". 
Délután 2 féle gluténmentes süteményből lehetett választani, az egyik mézes krémes volt, a másikra már nem is emlékszem, annyira megörültem neki... ez volt a kedvenc süteményem régen.


Szerettem volna fényképet csinálni a sütikről, de az étteremben is elég nagy közönséget gyártottam magamnak a folyamatos fényképezgetéssel. Biztos gondolták, hogy na... a mai generáció, aki minden pillanatát vizuálisan facebookon jeleníti meg... de nem baj. Szerettem volna Nektek mindent elhozni! :)
Úgyhogy a pult lefényképezése híján csak elmesélem, úgy nézett ki, hogy külön kis "polcok" voltak egy forgó pultban, legfelül volt egy fajta cukormentes sütemény, a következő szinten 2 féle gluténmentes sütemény, alább pedig a többi, semmimentes sütik. Egyébként mindegyik fantasztikusan nézett ki. 
A hölgy elmondta, hogy délelőtt nagyobb a gm. sütik közül is a választék, de megnyugtattam, hogyha 10 közül választhatnék is, akkor is a mézes krémest választanám. :)
Óriási adag volt, kb. mint egy tortaszelet. Nagyon finom volt, a lekvár is, a tészta is és a krém is. Azonban egy kisebb adag elég lett volna, mert azért ez egy elég fűszeres, tömény sütemény. Sok volt kicsit, így vacsinál visszafogtam magam, pedig ahh...

Ugyanott volt a vacsora, ahol a levesbüfé is, de míg a déli étkezés csak a hely első felét vette igénybe, vacsoránál az egész terem meg volt terítve és telítve ételekkel. Van kifejezetten egy pult, amire rá is van írva, hogy glutén és laktózérzékeny vendégek számára tartalmaz finomságokat, azonban az étterem közepén többféle főétel mellett hirdeti a tábla (ahogy a leves mellett is hirdette), hogy nyugodtan fogyasztható.


Vacsoránál általában kétféle főétel és kétféle köret gluténmentes. Vadas, fűszeres halfilé, zöldséges rizs és hercegnő burgonya volt... Utóbbinál felkiáltottam, hogy "jaj, de szépek", szerintem ekkor sikerült felvennem a kapcsolatot a főszakáccsal, aki elkapván nem irányzott bókomat büszkén közölte: az ő művei. 
A vadas pedig szintén egy régi kedvenc, de ezer éve nem ettem... nem is volt kérdés, mit vacsorázok. Tanulva a délutáni esetből, a bőség zavarában is tudni kell mértéket tartani!! Kis adagot ettem (egyébként mindenki annyit vesz, amennyit kíván), nagyon jól esett. Annyira, annyira, de annyira finom volt!! Ezúton is köszönöm a szakács-bácsi munkáját, teljesen elvarázsolt!
Felül az én tányérom, alul EBF vacsorája.


És a gm. pult az aznapi süteményekkel:

Másnap reggel izgatott voltam, vajon milyen péksütemények várnak. Ekkor csak a gm. pultból mertem válogatni, mert habár a személyzet figyel rá, a vendégek nem mindig, és féltem, hogy a rengeteg nem gm. péksüteménnyel, vagy csak morzsával belekontárkodnak a szalámik vagy sajtok közé. Jobb félni, mint megijedni... na meg mit telhetetlenkedek, mikor egyébként csak nekem (!!!), - mert szerintem más gluténérzékeny nem volt ebben az időben ott, hiszen ennél a pultnál mindig csak én válogattam - többféle szalámi, kolbász, párizsi, sajt és joghurt is ki volt téve.
A gm. péksüteményekhez érve felcsillant a szemem. Ám amikor megfogtam őket, sajnos elkenődtem. A barna kenyér, fehér kenyér, zsemle és kalács, amikre készültem sajnos kő kemények voltak. Valószínűleg pont ebből adódóan, hogy gluténérzékenyek hiányában előző napokról nem fogytak el. Mivel megfogtam egy zsemlét és egy kis kalácsszeletet, nem szerettem volna visszatenni, így kivettem a tányéromra. 
Volt diós kifli is, ami viszont még meleg volt, így arra le is csaptam!

Felül a gm és lm pult teli finomságokkal, alul pedig a tányérom.

A zsemlébe és a kalácsba néha beletört a fogam, de a diós kifli nagyon finom volt. :) Utána még ettem két kis pogácsát, ezek nagyon picik, körülbelül 2-3 cm átmérőjűek voltak és nagyon finomak. :)


A reggelit követő ejtőzés után a fitness terembe vettük az irányt. Az ott tartózkodásunk idejét nem kívánom megosztani a nagyközönséggel, ugyanis fittségünket igencsak kétségbe vonná. :D De azért nagyon jó volt az is! Utána kicsit kimentünk sétálni.

Dél körül megint mentünk levesbüfézni, szintén krémleves mellett döntöttünk, ezúttal a burgonya krémleves nyert a frankfurti levessel szemben. Pedig mindkettő kitagadta a szürke négyzetről a búzakalászt, de hétfőn frankfurti leves volt itthon.
Talán még finomabb volt, mint a tegnapi, isteni volt a fűszerezés, repetára kényszerített. :)


A délutáni fürdőzés után tegnap is a lobbi felé vettük az irányt. Ezúttal mindketten kávéztunk, mert a tegnapi esetből tanulva, a vacsoránál feltálalt süteményeket nem tudtam megkóstolni... ezt nem akartam még egyszer megkockáztatni. Így EBF latte-ra tette le a voksát, míg én cappucino-t kértem rizstejjel. 


Nagyon finom volt a cappucino, habár még sosem kóstoltam rizstejet, nem érződött semmi furcsaság/szokatlan az ízén.

A tegnapi vacsora alkalmával a két gm főétel és köret: párolt zöldségek curry-s szósszal, túrós polenta, hasábkrumpli és borsos tokány volt. 
A krumpli és a tokány vonzott nagyon, így abból mertem a tányéromra később helyet hagyva a gm pulton feltálalt almás máktortának és almás rétesnek. 



Fantasztikus volt ennyi újat kóstolni és az, hogy választék volt!! Választék nekem is és kóstolhattam többféléből, tanakodhattam, mit is ennék szívesen. Nem az volt, hogy "na ezt talán megeheted", hanem finomabbnál finomabb ételek közül lehetett válogatni kedvem szerint. Álom. Nagyon finom volt tegnap este is minden. 

Ma reggel sem volt sajnos friss péksütemény, és a diós kifli meg a pogácsa is tegnapi volt szerintem, mert elég keménnyé váltak azok is. De inkább azokból ettem, mert jobb az egy napos, mint a több napos. Pláne, ha gluténmentes. :D

Fantasztikusan éreztem magam... és ami a legfontosabb, hogy biztonságban. Az első napi félelmeim, amik a lisztérzékenységből adódnak (vajon tuti gm? tuti nem lesz tőle semmi bajom? - sajnos rossz tapasztalatok), az első étkezés alkalmával elmúltak. A kis fiatal pincérek tájékozatlanságát leszámítva hihetetlenül profi a személyzet, az idősebb pincérek mindenben tudtak segíteni.
Csodás két nap volt, jó volt Veled drága EBF! :) Köszönöm Neked is! ♥

Share:

0 hozzászólás