Gluténmentes almás táska

Szeretem az almát és a péksüteményt is. Volt itthon alma, viszont péksütemény nem, így gondoltam, sütök. Jó ötlet volt. :)
Megláttam EZT a képet és tudtam, hogy ez kell nekem. Elég meggyőző volt a tészta leírása, úgyhogy gondoltam, egy próbát megér gluténmentesen is. Elsőre fél adagot készítettem, így 6 táskám lett. Olyan könnyű, puha, sőt!! Még másnap is habkönnyű, pihe-puha... sőt, nem is tudom, hogyan írjam le az állagát, hogy a lehető legjobban fejezzem ki azt, amit szeretnék.
A receptet kicsit átalakítottam, friss élesztővel csináltam, kihagytam a tejport és jóval csökkentettem a cukor mennyiségét - így is teljesen finom, édes volt.
1,5 dl laktózmentes, kicsit cukros tejet meglangyosítottam és felfuttattam benne 15 g Budafoki élesztőt. Kimértem 200 g Nutri Free mix per pane és 100 g Schär mix B lisztet, elkevertem 2 ek. cukorral és egy kevés psylliummal. Miután felfutott az élesztő, a lisztbe öntöttem, majd hozzáütöttem egy tojást és beleöntöttem 30 g olvasztott Liga margarint. Robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam, majd kb. háromnegyed órát hagytam kelni.
Addig elkészítettem a tölteléket, hogy ki is tudjon hűlni. Meghámoztam két zöldalmát, majd felkockáztam és egy lábosba tettem. Ráöntöttem 0,5 dl vizet, egy fél citrom levét és 1,5 ek cukrot. Főztem egy darabig, majd hozzáöntöttem 20 ml vízben kikevert fél csomag vaníliapudingot, felfőztem, majd levettem a tűzről, hozzáadtam egy kiskanálnyi margarint és ízlés szerint fahéjat. Alaposan elkevertem, majd vártam, hogy kihűljön. 
A tészta gyönyörűen megkelt, 6 egyenlő kis cipóra osztottam, majd egyesével téglalap alakúra nyújtottam őket. A linkelt recepten pontosan ott van - illusztrálva -, hogyan is kell megformázni a táskákat, de röviden megpróbálom leírni. Szóval a téglalap alakúra nyújtott tésztákat gondolatban elharmadolom. A jobb harmadot vízszintesen becsíkozom - derelyevágó híján pizzavágóval - a középső harmadra pedig ráhelyezek 1-1,5 ek tölteléket. A tészta -téglalap - alját és tetejét behajtottam kicsit, hogy ne folyjon ki a töltelék, majd a bal oldali harmadot ráhajtottam a töltelékre. Az egészet továbbhajtottam, a becsíkozott harmadra, majd megfordítottam - hogy csíkokkal felfelé nézzen és úgy tettem sütőpapírral bélelt tepsire. Ezt mindegyikkel megcsináltam, majd 60 fokos sütőben még kb. 20 percig kelesztettem. Felcsavartam a sütőt 175 fokra, megkentem a tetejüket tojással, majd 175 fokon kb. 20 percig sütöttem őket.
Hát valami fantasztikus lett. Ilyen isteni tésztát! Talán a legjobb kelt tészta, amit eddig készítettem, természetesen gluténmentesen! És másnap is isteni puha, omlós, habkönnyű!!!
Mindenkinek ajánlom! Ja, és ez az almatöltelék valami zseniális! *.*


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás